ایران: پرونده امام موسی صدر را از طرق مختلف دنبال می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: پرونده امام موسی صدر را از طرق مختلف دنبال می‌کنیم
ایران: پرونده امام موسی صدر را از طرق مختلف دنبال می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پیگیری سرنوشت امام موسی صدر تا حصول نتیجه توسط کشورش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر بیان داشت: ناپدید شدن امام موسی صدر یکی از مسائل مهمی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در طول سال‌های گذشته آن را دنبال کرده و همچنان تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت در دستورکار نگاه خواهد داشت.

سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
خطیب‌زاده: عقربه‌های ساعت فقط در جهان خیالی موازی پمپئو حرکت می‌کنند

وی افزود: امام موسی صدر  یکی‌ از جریان‌سازترین و تاثیرگذارترین شخصیت هایی است که تمام همتش را برای وحدت و عزت مسلمانان، گفتگوی ادیان و تقریب مذاهب بکار گرفت. خدمات و زحمات امام موسی صدر به گونه‌ای وسیع است که امروز همه مردم منطقه بویژه مردم قدرشناس لبنان از آن بهره‌مند هستند. ایشان بنیانگذار مکتب فکری و رفتاری در جهان اسلام و جهان تشیع بوده اند که ثمرات آن تا امروز ادامه داشته و هر روز بیشتر از قبل نمود پیدا میکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: امام موسی صدر نقش بارزی در آگاهی بخشی به مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان لبنان بویژه در دوران جنگ داخلی داشت و فضایی را ایجاد کرد که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند و امروز لبنان الگوی این همزیستی مسالمت آمیز در جهان بشمار می‌رود.

خطیب زاده در پایان تاکید کرد: ما در وزارت امور خارجه و با همکاری دوستان لبنانی پرونده امام موسی صدر را با همه پیچیدگی‌هایی که دارد از طرق مختلف دنبال می کنیم و پیگیری‌ها و گفتگوهایی در سطح دوجانبه و بین المللی برای تعیین سرنوشت ایشان و دو همراهشان وجود دارد و انشالله‌ تا حصول‌ نتیجه ادامه خواهند یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала