نحوه تامین نیازهای ارزی ایران از زبان همتی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نحوه تامین نیازهای ارزی ایران از زبان همتی
نحوه تامین نیازهای ارزی ایران از زبان همتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران به تشریح نحوه تامین نیازهای ارزی و اساسی این کشور پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در تشریح وضع بازار پولی و ارزی این کشور بیان داشت: تلاش مداوم برای ایجاد بی‌ثباتی در بازارهای پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان او تازگی ندارد. هدف همه این اقدامات به خصوص در یکسال اخیر، ایجاد انتظارات منفی در مردم برای زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

عهمتی سکوت خود را شکست - اسپوتنیک ایران
همتی سکوت خود را شکست

همتی در ادامه در پیام اینستاگرامی خود تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این فشارها مشکلات و سختی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است اما به طور قطع نتوانسته به اهداف اصلی خود برسد. با تدابیر انجام شده، القای انفجار نقدینگی و ابر تورم از طریق تحریک انتظارات نیز، با ناکامی مواجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: افزایش موقتی نرخ تورم در ماه‌های ابتدایی سال که عمدتا ناشی از شیوع کرونا و تحریک انتظارات بود، با اقداماتی که در حال انجام است، کنترل شده است. تلاش جدی برای نیل به هدف تورمی اعلام شده، انجام و استمرار خواهد داشت.

همتی ادامه داد: نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تامین شده و نیازهای ارزی هم از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما در حال تامین است. همچنین علی‌رغم افت درآمدهای حاصل فروش نفت، با کمک صادرکنندگان تامین ارز برای برای کالاهای ضروری و مواد اولیه در جریان است‌.

رئیس کل بانک مرکزی ایران در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی برنامه‌های خود را براساس ادامه تحریم‌های آمریکا تنظیم کرده است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز، نمی‌تواند به برنامه‌های ما در حفظ پایداری بازارها آسیب برساند. بانک مرکزی این اولویت خود را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته‌بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده است و با رشد مستمر متغیرهای کلان اقدامات ضروری در بازارهای پول و ارز را انجام خواهد داد.

View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала