گروسی: اجازه سوءاستفاده از آژانس را به احدی نمی دهیم

© AP Photo / Ronald Zakرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: ضمانت می دهم تا جایی که می‌توانیم اجازه نمی‌دهیم نفوذ و فشارها روی ما تاثیر بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روز سه شنبه رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انژری اتمی، در نشست خبری مشترک با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: در دوران تصدی من در آژانس، اجازه نخواهم داد کسانی از آژانس برای اهداف خود سوء استفاده کنند.

علی اکبر صالحی - اسپوتنیک ایران
فصل جدید همکاری های ایران و آژانس انرژی اتمی آغاز می شود

وی تصریح کرد: ایران یکی از جاهایی است که بازرسی‌های مختلفی از آنجا به عمل آمده است ولی یکسری موارد وجود دارد که نیاز به شفافیت دارد و هیچ تغییری در رویکرد آژانس حاصل نشده است، همکاری ما سازنده و تعاملی است.

گروسی ابراز امیدواری کرد که آژانس بتواند بر فعالیت‌های هسته‌ای عربستان سعودی نیز نظارت داشته باشد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: من هیچ گرایش سیاسی ندارم و نظارت‌های آژانس بر اساس مسائل فنی است، اما یکسری موارد وجود دارد که باید انجام شود. گاهی اوقات مواردی پیش می‌آید که نیازمند شفاف‌ سازی است.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: ‌آژانس رابطه انفرادی با کشورها دارد و هیچ کشور سومی نمی‌تواند بر روابط آژانس با کشورها تاثیر بگذارد. تمامی گزارشاتی که آژانس منتشر می‌کند به طور سیستماتیک و با حساسیت ویژه منتشر می‌شود. دولت‌ها می‌روند اما این آژانس است که می‌ماند.

گروسی درباره رابطه ایران و آژانس هم گفت: ‌رابطه ایران و آژانس مهم است. ضمانت می ‌دهم که نفوذی در آژانس نیست ولی فشار هست. که این هم بخشی از سیاست جهانی است. تا جایی که می‌توانیم اجازه نمی‌دهیم فشارها روی ما تاثیر بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала