مبلغ٨٢ میلیارد تومان پاداش مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی

اشتراک
فرامرزیان: بودجه وزارت ورزش در حد غرامت قرارداد ویلموتس نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش اعلام کرد که بودجه وزارت ورزش در حد غرامت قرارداد ویلموتس نیست.

وی در ادامه افزود:«وزارت ورزش یک نهاد قانونی است و بودجه دریافتی را باید قانونی هزینه کند، بودجه پرداختی به فدراسیون ها فقط برای حقوق و مزایا است چون حقوق تخصیصی به وزارتخانه هم برای این دو محور است. اعتبار فعالیتی نگرفته ایم که به فدراسیون ها هم در این چارچوب تخصیص داشته باشیم.

آیا ورزش می‌تواند از کاهش بینایی جلوگیری کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا ورزش می‌تواند از کاهش بینایی جلوگیری کند؟

اینکه کمیته ملی المپیک بر چه اساس ٢٥ درصد تخصیص به فدراسیون ها داشته را نمی دانم اما ما بر اساس میزان دریافتی، تخصیص به فدراسیون ها داریم.

سال گذشته پاداش مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی پرداخت شد که مبلغ سنگین ٨٢ میلیارد تومان هزینه داشت. قصد داشتیم ابتدای امسال پاداش دیگر مدال آوران سال ٩٧ و همچنین سال ٩٨ را پرداخت کنیم که با معضل کرونا مواجه شدیم. با این حال و با وجود کمبود بودجه پرداخت پاداش ها را آغاز کردیم.

در رابطه با قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی و محکومیت فدراسیون فوتبال در فیفا، شخصا در جریان قرارداد این مربی نبودم، البته وقتی وزارت اقتصاد و دارایی ثبت قراردادها در سامانه را الزام کرد، موضوع را به فدراسیون ها ابلاغ کردیم.

تاکنون فدراسیون فوتبال درخواست کمک از وزارت ورزش پیرامون پرونده ویلموتس نداشته است.  اصلا پرداخت این رقم توسط وزارت ورزش ممکن نیست چون رقم آن خیلی بیشتر از بودجه ما است.  اگر تخلفی صورت گرفته فدراسیون فوتبال باید رقم را جبران کند و خسارت را بپردازد.

سال گذشته فدراسیون فوتبال به برخی تعهدات خود در قبال وزارت ورزش عمل نکرد و به همین دلیل بودجه پرداختی به این فدراسیون کمتر از آنچه توافق شده بود، انجام شد، رقمی حدود ٥ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان پرداختی به فوتبال داشتیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала