در ایران هر ۱۰ دقیقه یک بیمار کرونایی فوت می‌کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر در ایران هر ۱۰ دقیقه یک بیمار کرونایی فوت می‌کند
در ایران هر ۱۰ دقیقه یک بیمار کرونایی فوت می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: ایران در اهدای پلاسما پیشتاز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت که کاهش بستری بیماران کرونایی نباید ما را خوش خیال کند. هنوز در هر ۱۰ دقیقه یک بیمار کرونایی در کشور فوت می‌کند.

وی در ادامه افزود:«ایران در اهدای پلاسما پیشتاز است. توصیه می‌شود در ابتدای بیماری کرونا، از پلاسما درمانی استفاده شود. در بیمارانی که روش پلاسما درمانی به کار گرفته شد، جواب خوبی گرفتیم.

کسانی که کارهای پرتردد دارند، از تماس با بچه‌ها پرهیز کنند. مهم‌ترین دلیل شیوع و انتقال کرونا، افزایش مسافرت خانواده‌ها است. سعی ما باید این باشد که سفرهای غیرضروری را اصلاً انجام ندهیم و این موضوع یک کوشش جمعی باید باشد.

آمریکا، کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان کرونا را توقیف کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا، کشتی ایرانی حامل مواد اولیه برای درمان کرونا را توقیف کرد

در هند بیماری غوغا می‌کند، در آمریکا و برزیل وضعیت بد است و البته ما هم وضع خوبی نداریم».

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала