دستاوردهای نظامی ایران از زبان امیر سرتیپ حاتمی

© Photo / Akbar Sharifiniaraghدستاوردهای نظامی ایران از زبان امیر سرتیپ حاتمی
دستاوردهای نظامی ایران از زبان امیر سرتیپ حاتمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به تشریح دستاوردهای نظامی کشورش در حوزه‌های موشکی، صنایع هوایی و دریایی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در تشریح دستاوردهای نظامی کشورش در سال گذشته بیان داشت: صنعت دفاعی ما یک صنعت بومی و پویاست و در همه حوزه ها روند پیشرفت مناسب و مستمری را دارد لیکن اولویتهایی که داریم روی میزان پیشرفت در حوزه های مختلف در مقاطع زمانی متفاوت است. در برنامه چهار ساله وزارت دفاع که در سال پایانی آن هستیم اولویت بر ارتقای قابلیت های دفاع راهبردی قرار داده شده نه به این معنی که حوزه های غیر راهبردی کنار گذاشته شوند.

وزیر دفاع ایران: قدرت موشکی ما صرفا برای بازدارندگی در مقابل آمریکاست - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع ایران: قدرت موشکی ما صرفا برای بازدارندگی در مقابل آمریکاست

امیر حاتمی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که طی سال گذشته ایران در حوزه نظامی چه دستاوردهایی داشته است، اظهار داشت: سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی در حوزه موشکی داشتیم که چند روز پیش رونمایی شدند هم در موشکهای بالستیک سوخت جامد که قدرت تاکتیکی بالایی دارد و هم در موشکهای کروز دریایی با برد بیش از 1000 کیلومتر که به یادبود دو شهید عزیزمان یعنی شهید سپهبد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نام این دو قهرمان ملی ایران و عراق بر آنها گذاشته شد. بلا تردید این قدرت تاکتیکی در افزایش قابلیتهای راهبردی ما موثر خواهد بود.

وزیر دفاع ایران در ادامه بیان داشت: در صنعت پدافند هوایی روند توسعه همچنان ادامه دارد و پیشرفتهای خوبی در سامانه های پدافندی ضد کروز و سامانه های چابک پدافند هوایی دست یافته ایم و محصولات جدیدی در زمینه پدافند هوایی شناورها معرفی خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: در موشکهای ضد زره به تنوع و قابلیتهای بسیار خوبی دست یافته ایم . هوشمند سازی مهمات از دیگر رویکردهایی بوده که موفقیتهای خوبی هم داشته است. انواع خودروها و تجهیزات زرهی در داخل تولید می شود که شامل تانک ، نفر بر و خودروهای تخصصی و تاکتیکی می‌شود. در صنعت هوایی با معرفی جت آموزشی یاسین و با رسیدن آن به مرحله تولید، چرخه کامل هواپیماهای آموزشی خلبانی را بومی می کنیم. در این صنعت هم اکنون هم جنگنده سبک و هم بالگرد بومی داریم و در رابطه با موتور هواپیما نیز گام های خوبی برداشته ایم و خط تولید اولین موتور توربوجت ملی راه اندازی شد و اولین موتور توربوفن سبک نیز بومی سازی شد. در این صنعت در زمینه پهپاد پیشرفتهای بسیار خوبی داریم و در رده قدرتهای اول جهان قرار گرفته ایم.

وی در پایان تصریح کرد: در صنعت دریایی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی را طراحی و تولید کرده ایم و به ویژه در زمینه تسلیح شناورها به انواع تسلیحات پیشرفته گام های محکمی برداشته ایم که نمونه آن موشک کروز دریایی ابومهدی با برد بیش از هزار کیلومتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала