بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل

© Sputnik / SHAبیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل
بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، توافق صلح امارات و اسرائیل را تهدید جدی برای منافع و امنیت منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به توافق صلح امارات و اسرائیل، در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدام امارات یک طراحی برای خوش خدمتی انتخاباتی برای دونالد ترامپ است.

تنش درخلیج فارس؛ ایران و امارات مقابل یکدیگر - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تنش درخلیج فارس؛ ایران و امارات مقابل یکدیگر

متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در شرایطی که دولت تروریستی امریکا با طرح شکست خورده موسوم به معامله قرن بدنبال نابودی باقیمانده فلسطین است و رئیس جمهور تروریست آن کشور اراضی جولان سوریه را در فرمانی غیر قانونی به رژیم صهیونیستی ملحق کرده است؛ در حالی که رژیم جعلی اسرائیل بدنبال الحاق مابقی اراضی اشغالی بویژه کرانه باختری است؛ در وضعیتی که جامعه جهانی نسبت به یکجانبه گرایی امریکا و رژیم صهیونیستی انتقاد دارند؛ در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس با مقاومت مردم فلسطین و ملتهای مقاوم منطقه به سراشیبی زوال و سقوط افتاده است و از ترس دست به اقدامات جنون آمیز می زند؛ متاسفانه حاکمان ابوظبی که معلوم نیست بر اساس کدام نقشه شوم صهیونیستی به قدرت رسیده اند؛ با نادیده گرفتن منافع ملت فلسطین و مصالح اسلامی و عربی؛ با اعلام توافق صلح با دشمن صهیونیستی ضربه دیگری را به آرمان فلسطین زدند و ننگ تاریخی دیگری بجای گذاشتند.

این اقدام ابوظبی خیانت دیگری به آرمان مسلمانان و در درجه اول فلسطین است که با مخالفت جدی و گسترده همه آحاد مردم فلسطین و رهبران و گروههای فلسطینی مواجه گردیده و محکومیت گسترده جهان اسلام را بدنبال داشته است.

جوانان تركيه توافق امارات و اسرائيل را خیانت به جهان اسلام می دانند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جوانان تركيه توافق امارات و اسرائيل را خیانت به جهان اسلام می دانند

حاکمان ابوظبی نه فقط توافق صلح با اسرائیل را طراحی کرده اند بلکه در خیانتی آشکار بعنوان ابزار نفوذ و سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه عمل کرده و زمینه ساز عادی سازی روابط این رژیم با برخی دیگر از کشورهای منطقه نیز شده اند و این به معنای سپردن مقدرات امت اسلامی به دست دشمنان است. اقدام امارات یک طراحی برای خوش خدمتی انتخاباتی برای ترامپ می باشد.

حاکمان ابوظبی بدانند این توافق ننگین محتوم به شکست است و هزینه سنگینی برای این کشور دارد. بی تردید ملت فلسطین و ملتهای آزاده منطقه در مقابل این اقدام سکوت نخواهند کرد و آتش خشم امت اسلامی دامن حاکمان امارات را خواهد گرفت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام ابوظبی را تهدید جدی برای منافع و امنیت منطقه دانسته و هشدار می دهد هر گونه پیامد منفی این توافق سازش را به حساب ابوظبی خواهد گذاشت. بی تردید هزینه چنین اقدامی برای حاکمان فریب خورده و نشسته در کاخ های شیشه ای بسیار سنگین خواهد بود. آمریکای سلطه گر نیز بداند دست پنهانش در این اقدام کاملا مشهود است و این تلاش نافرجام سرعت خروج او از منطقه را بیشتر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала