تاکید رهبر ایران به اعضای هیئت دولت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تاکید رهبر ایران به اعضای هیئت دولت
تاکید رهبر ایران به اعضای هیئت دولت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای: اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در دیدار تصویری با اعضای هیئت دولت ایران گفت: سال آخر، وقت اضافه نیست هرچه می‌توانید از این فرصت آخر برای خدمت استفاده کنید.

وی سال آخر فعالیت دولت یازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و با بیان نکاتی درباره مسائل مهم اقتصادی همچون تولید، سرمایه‌گذاری، ارزش پول ملی و نیز فضای مجازی تأکید کرد: باید با جدیت کامل موانع تولید را رفع و برای حل مشکلات همت بیشتر گماشت. هرچه می‌توانید از فرصت آخر برای خدمت به مردم و کشور استفاده کنید.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مشکل جدی مسکن در کشور گفت: دولت قول ساخت 600 هزار واحد مسکونی در آخرین سال فعالیت را داده است که تحقق این قول می‌تواند در زمینه حل مشکل مسکن مؤثر باشد.

سخنان رهبر ایران درباره خبرنگاران+عکس - اسپوتنیک ایران
سخنان رهبر ایران درباره خبرنگاران+عکس

وی افزود: تلاش کنید در یک سال باقیمانده کارهای اساسی و بزرگی برای دولت بعد به‌یادگار بگذارید که اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و نظام مالیاتی جزو این‌گونه کارهاست.

آیت الله خامنه ای بار دیگر تولید را مادر و کلید اصلی حل مشکلاتی نظیر اشتغال، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی خواند و تأکید کرد: باید هرچه می‌توانید در این زمینه‌ها کار و تلاش کنید.

رهبر انقلاب رفع موانع تولید را از وظایف اساسی دولت برشمرد و گفت: البته رفع برخی موانع از جمله تحریم یا ندادن پول فروش نفت ایران، تحت اختیار دولت نیست اما بسیاری از موانع درونی است و باید با جدیت آنها را رفع کرد.

وی واردات بی‌رویه را که باعث شکایت مکرر تولیدکنندگان و حتی ورشکستگی برخی از آنها شده است بسیار خطرناک خواند و افزود: واردات لوکس نیز از جمله موانعی است که دولت باید آن‌ها را از سر راه تولید حذف کند.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اعلام دولت مبنی بر بازگردانده نشدن 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات گفت: ممکن است بخشی از این ارزها به‌دلایل منطقی هنوز بازگردانده نشده اما با موارد سودجویانه همچون واردات کالاهای لوکس یا خرید ملک در خارج از کشور باید برخورد شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала