ایران بی‌نیاز از واردات داروی سرطان مثانه

© Depositphotos.com / Lightsource معالجه سرطان
 معالجه سرطان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهدی حسن‌زاده: کم‌تر از ۱۰ هزار نفر در سال به بیماری سرطان مثانه مبتلا می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوران یک شرکت دانش‌بیان، تولید محصولات ب ث ژ را از ۱۳۹۳ آغاز کرده‌اند.

سید مهدی حسن‌زاده مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در این خصوص گفت:« در این مدت صادرات واکسن و داروی انکو- ب ث ژ به صورت محدود انجام شد و تلاش جدی را آغاز کرده‌ایم تا با ارتقای کیفیت و دریافت گواهی کیفیت از WHO صادرات گسترده‌تر این واکسن مهیا شود.

راه مبارزه با افسردگی بدون دارو  - اسپوتنیک ایران
راه مبارزه با افسردگی بدون دارو

داروی داخل مثانه‌ای با نام تجاری پاستوسیس، به پیشگیری و درمان سرطان مثانه کمک می‌کند. کم‌تر از ۱۰ هزار نفر در سال به بیماری سرطان مثانه مبتلا می‌شوند که به این دارو نیازی مبرم دارند. بنابراین چیزی حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار ویال از این دارو در کشور مورد نیاز است که با توانمندی متخصصان داخلی تولید و کشور را از واردات نمونه مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.

تولید و عرضه ایران‌ساخت واکسن سرطان مثانه با قیمتی یک سوم نمونه خارجی و کیفیتی مشابه انجام می‌شود. نمونه وارداتی این واکسن ۳ تا ۴ برابر نمونه ایران‌ساخت هزینه در بر دارد و اکنون با تولید سالانه این شرکت دانش‌بنیان، نیاز کشور به واردات کاملاً برطرف شده است.

در حال حاضر تمرکز متخصصان شرکت بر روی بهبود کیفیت فرآورده‌های تولیدشده موجود و ارائه گسترده محصول در عرصه بین‌المللی است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала