آخرین آمار کرونا در ایران: 27 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند

© Sputnik / Mohammad Sobhanآخرین آمار کرونا در ایران: 27 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند
آخرین آمار کرونا در ایران: 27 استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد تاکنون ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر در این کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۱ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت ایران  گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تاکید سفیر ایران در روسیه به استقبال از واکسن کرونا روسی - اسپوتنیک ایران
تاکید سفیر ایران در روسیه به استقبال از واکسن کرونا روسیه

لاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۱۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین گزارش دریافتی از وضعیت بیماری در استان‌ها گرچه تعدادی از شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شده‌اند، ولی در برخی استان‌ها شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز هستیم. تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز در استان‌های ایلام، بوشهر، کردستان، زنجان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: اکنون ۱۱۴ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز بیماری و ۱۳۳ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و میزان موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور دارای یک روند نسبتاً کاهشی است. مطمئنا مهم‌ترین عامل در کاهش تدریجی موارد ابتلا وبستری روزانه در کشور، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده بیشتر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم عزیز کشورمان است. البته اعلام این روند کاهشی، نباید به هیچ وجه موجب عادی انگاری شرایط شود. زیرا با توجه به افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس، رعایت چندین برابر پروتکل‌های بهداشتی توسط ما امری ضروری است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала