رونمایی موشک بالستیک شهید قاسم و موشک کروز ابو مهدی+ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سردار تقی زاده
سردار تقی زاده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صنعت هوافضای وزارت دفاع ایران، در آستانه سالروز صنعت دفاعی از یک موشک بالستیک به نام قاسم سلیمانی و موشک کروز به نام ابو مهدی رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ایران، سردار سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع در مراسم سالروز صنعت دفاعی از دو موشک سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نام های شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی رونمایی کرد.

سفر قریب الوقوع وزیر دفاع ایران به مسکو - اسپوتنیک ایران
سفر قریب الوقوع وزیر دفاع ایران به مسکو

سردار تقی زاده افزود: در زمینه موشک‌های بالستیک به مرزهای فناوری دانش آیرودینامیک رسیده‌ایم؛ در موشک‌های کروز بر تمام تحریم‌های دشمنان غلبه کرده و فصل نوینی باز شده است. طراحی و ساخت این دو موشک ویژگی‌های بی ‌بدیلی دارد که بخش کمی از آن به استحضار می رسد. این محصولات با کمترین هزینه تولید شده که چیزی نزدیک به یک دهم قیمت جهانی است؛ زمان دستیابی به این دو محصول در کمترین رده در نرم جهانی است؛ چیزی که بزرگان هوافضای جهان به آن اذعان دارند این است که  ه دوی این دو محصول توان بازدارندگی و عمق راهبردی امنیت کشور را افزایش می‌دهند و دشمنان را از مرزهای آبی و خاکی مان دور می‌کنند. محصول اول به یاد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی موشک "شهید حاج قاسم" نامگذاری شده و امیدواریم در سایه الطاف الهی ، قدرت ملی و امنیت مردم عزیز کشورمان بیش از پیش فراهم شود.

​​جانشین وزیر دفاع در تشریح موشک بالستیک حاج قاسم گفت: موشک شهید قاسم موشک بالستیکی است که با برد ۱۴۰۰ کیلومتر مایل پرتاب کاملاً تاکتیکی و بر خلاف تمام موشک های مشابه آن در دنیا مبتنی بر کنترل آیرودینامیکی است؛ چیزی که در دنیا سابقه ندارد؛ رسیدن به موشک شهید حاج قاسم حاصل تجربیات متعددی است که نمونه‌های آن در نمایشگاه اقتدار موشک های بالستیک به نمایش درآمده است؛ خرداد سال ۱۳۸۰ موشک راه کنشی فاتح ۱۱۰ با برد ۳۰۰ کیلومتر رونمایی شد؛ موشک فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر در اوایل دولت یازدهم رونمایی شد که در عملیات عین الاسد به غرش درآمد؛ موشک های راهبردی خانواده سجیل قبل از آن تحویل نیروهای مسلح شده است؛ پس از آن موشک‌های ارزشمند و تاکتیکی ذوالفقار با طراحی و ساخت صد درصد داخلی امتحان خود را در سرکوب تروریست های جنایتکار برای انتقام خون شهدای اهواز و مجلس پس دادند.

وی در تشریح مشخصات موشک راهبردی کروز گفت: موشک ابو مهدی یک موشک کروز برد بلند است که نام مجاهد بزرگ شهید ابو مهدی المهندس بر آن نهاده شده است؛ ویژگی اصلی موشک های کروز  قابلیت شلیک از عمق را دارد و در آینده نزدیک، نیروی دریایی راهبردی کشور نیز به آن مجهز خواهد شد که با تجهیز نیروهای مسلح ما به موشک شهید ابو مهدی امنیت مرزهای آبی از هزار کیلومتری تامین خواهد شد. 

وی افزود: این موشک قابلیت دارد که در زمان های متفاوت و از چند مسیر مختلف به یک هدف برسد و بدین ترتیب پدافند دشمن در این حالت ناتوان و ناکارآمد خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала