وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است
وزارت خارجه روسیه: پیشنهاد برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران هنوز روی میز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد داد که با توجه به شرایط حاضر نیاز است که این نشست به تعویق نیفتد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: پیشنهاد مسکو برای نشست شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت ایران و آلمان حتی پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روی میز باقی است و وضعیت و شرایط ایجاب می کند که این نشست به تعویق نیفتد.

روز گذشته، ترامپ گفت که بعید است از ایده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری اجلاس آنلاین درباره وضعیت در خلیج فارس حمایت کند. وی گفت که "منتظر خواهد ماند تا انتخابات پایان یابد."

پوتین روز جمعه گفت که روسیه کاملاً متعهد به توافق برجام برای حل برنامه هسته ای ایران است. رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داد تا در آینده ای نزدیک یک نشست آنلاین بین سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت آلمان و ایران برگزار شود تا از بدتر شدن اوضاع در خلیج فارس جلوگیری شود.

ریابکوف در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست حتی پس از بیانیه ترامپ روی میز باقی می ماند؟ گفت: بله قطعا.

وی افزود كه مسكو از ایالات متحده می خواهد كه بار دیگر مزایای اجرای آن را در نظر بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала