بعیدی نژاد: مخالفت شورای امنیت با آمریکا بیانگر انزوای واشنگتن است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بعیدی نژاد: مخالفت شورای امنیت با آمریکا بیانگر انزوای واشنگتن است
بعیدی نژاد: مخالفت شورای امنیت با آمریکا بیانگر انزوای واشنگتن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در انگلیس مخالفت شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را نشان دهنده انزوای دولت واشنگتن در سطح بین‌المللی خواند.

 به گزارش اسپوتنیک، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: مخالفت کامل شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشان دهنده انزوای دولت واشنگتن در سطح بین‌المللی است.

وی افزود: فشار حداکثری بین‌المللی علیه واشنگتن برای تغییر سیاست‌هایش در خصوص توافق هسته‌ای ایران رو به افزایش است.

​روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد. طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت که در چارچوب انعقاد توافق هسته‌ای (برجام) به تصویب رسید، تحریم‌ های تسلیحاتی ایران اکتبر امسال به پایان می رسد. آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش‌ نویس این قطعنامه رأی موافق، چین و روسیه رأی مخالف و باقی اعضا رأی ممتنع دادند و بدین ترتیب قطعنامه پیشنهادی آمریکا رد شد.

پیش از این عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به رد قطعنامه آمریکا گفت، در تاریخ 75 ساله سازمان ملل سابقه نداشته که آمریکا تا این حد منزوی باشد، آمریکا باید از شکست‌های مطلق خود درس بگیرد، در غیر اینصورت منزوی تر خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала