وزارت خارجه ایران برقراری روابط امارات و اسرائیل را محکوم کرد

© Sputnik / Siavash Sobhgahiساختمان وزارت امور خارجه ایران
ساختمان وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای برقراری روابط دیپلماتیک امارات و اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید برقراری روابط دیپلماتیک میان امارات عربی متحده و اسرائیل، این اقدام را یک حماقت راهبردی از سوی ابوظبی و تل آویو دانست که بدون تردید حاصل آن تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود.

​در این بیانیه تاکید شده است: مردم مظلوم فلسطین و همه ملت های آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایت پیشه اسرائیل و همداستانی با جنایات آن رژیم را نخواهند بخشید. بدون تردید خون‌های به ناحق ریخته شده ی هفت دهه مقاومت برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، دیر یا زود گریبان خیانتکاران به آرمان فلسطین را خواهد گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران اقدام ننگین ابوظبی برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی، نامشروع و ضد بشری صهیونیستی را اقدامی خطرناک دانسته و با هشدار نسبت به هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج ‌فارس، اعلام می نماید که دولت امارات و دیگر دولت های همراه باید مسئولیت تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند.

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز اطمینان کرده است: تاریخ نشان خواهد داد چگونه این اشتباه راهبردی از سوی رژیم صهیونیستی و این خنجری که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد، برعکس منجر به تقویت محور مقاومت شده و اتحاد و همبستگی علیه رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را به اوج خواهد رساند.

وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه توصیه کرده است: به حاکمانی که از قصرهای شیشه ای خود چنگ به صورت فلسطینیان و دیگر مردم مظلوم منطقه مثل یمن می‌کشند، به خود آیند و در تشخیص دوستان و دشمنان خود به بی راهه نروند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала