توافق اسرائیل و امارات، خیانت به پرونده فلسطین

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران
حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبداللهیان: توافق اسرائیل و امارات در باره عادی‌سازی روابط دو جانبه، منجر به صلح در منطقه نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، امیر عبداللهیان، معاون وزیر امورخارجه ایران در امور کشورهای عربی و آفریقایی در توییتی نوشت که توافق اسرائیل و امارات در باره عادی‌سازی روابط دو جانبه،خیانت به پرونده فلسطین است.

وی در توییتر نوشت:«این عمل امارات متحده عربی جهت عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، نه تنها موجب برقراری صلح و ثبات در منطقه نخواهد شد بلکه جنایات اسرائیل را فزونی خواهد داد. نمی‌توان برای این رفتار ابوظبی توجیهی یافت. این خیانت به پرونده فلسطین است».

Google logo - اسپوتنیک ایران
حذف فلسطین در نقشه های گوگل + عکس

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اعلامیه عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل اعلام کرد که عادی سازی روابط تسلیم شدن و کرنش است و واقعیت‌های درگیری را تغییر نخواهد داد بلکه خوی تروریستی اشغالگر را تقویت خواهد کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین این توافقنامه را به شدت تقبیح کرد.

گفتنی است، توافق میان اسرائیل و امارات در عادی سازی روابط روز 13 ماه اوت به امضا رسیده است. رئیس جمهور دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی امارات متحده عربی امروز صحبت كردند و توافق كردند كه روابط بین اسرائیل و امارات متحده عربی را كاملاً عادی سازی كنند.

​وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توئیتر این توافقنامه را به عنوان دستاوردی بزرگ برای دستیابی به صلح در خاورمیانه نامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала