واکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان

© Fotolia / Curioso Photographyواکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان
واکنش تند مقامات ایران به اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اظهارت رئیس بنیاد مستضعفان ایران درباره بازپس‌گیری مرکز تحقیقات و مطالعات زنان، با واکنش برخی مقامات این کشور همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اظهارات شنبه شب پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان ایران در یک برنامه تلویزیونی با واکنش شهیندخت مولاوردی، دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان ایران، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران و معصومه ابتکار، رئيس سابق سازمان حفاظت محيط زيست ایران همراه بوده است.

پرویز فتاح شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی  پس از تخلیه مرکز تحقیقات و مطالعات زنان مدعی بودند این مرکز باید دست آنها باشد اما بنیاد مستضعفان از نظر حقوقی توانسته بود آنجا را تخلیه کند. آنها توانسته بودند بابت تخلیه، همان موقع با توافق با بنیاد ۵ میلیارد تومان بگیرند. پس از آمدن من این موضوع بررسی و مشخص شد این کار خلاف بوده، چون کسی که در ملک بنیاد ساکن بوده است باید اجرت مثل هم بدهد.

مشاور رئیس جمهور ایران در حساب توئیتری خود نوشت: چه بنیادی شود این بنیاد! فرمودند مستاجران بنیاد باید یا اجاره‌ها را به‌روز  و یا ملک را تخلیه کنند اما نفرمودند با آنان‌که املاک را به نام مزایده‌ ولی با مصالحه و توصیه مالک شده‌اند چه باید کرد و نفرمودند فردای فروش سریع  همه اموال و املاک، بنیاد می‌ماند یا جمع می‌شود.

​شهیندخت مولاوردی نیز در یک رشته توئیت نوشت: آقای فتاح شما را به سلامت نفس می شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایتهایتان بیش از پیش دقیق تر و مسئولانه تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم‌ شود که مست گیرند.

​دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان ایران افزود: منتظر جوابیه مستند و مستدل هیات مدیره موسسه بمانید. این موسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و ما به ازای مالی برای اعضای هیات امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی شود. هیات امنای آن هم که اخیرا به عنوان عضو آن (از ۱۲عضو) انتخاب شده ام فقط سالی یکی دو بار جلسه دارد، به عبارتی امروز هست و فردا نیست!

​معاون پیشین رئیس‌ جمهور ایران در امور زنان و خانواده تصریح کرد: هر ضعفی هم داشته باشم، همواره با سری برافراشته بر نداشتن کوچکترین نقطه ضعف مالی و اخلاقی در سوابق کاری و زندگیم بالیده ام، پای اثبات آن هم ایستاده ام و اینک هر دو را با ادعاهای واهی نشانه رفته اند.

وی در انتها نوشت: یکی با اتهامی که دیشب از تریبون یکطرفه و زنده برنامه نگاه یک صداوسیما وارد شد و دیگری با اتهام تشویق به فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات آن در دادسرای فرهنگ و رسانه!

معصومه ابتکار نیز در حساب توئیتری خود نوشت: آقای فتاح خیلی ها شما را به دیانت میشناختند!صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من و خانم مولاوردی باحقیقت ماجرا سازگار نیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده.ساختمان اوایل دهه ۷۰ بانظر امام به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد.

رئيس سابق سازمان حفاظت محيط زيست ایران افزود: یکی از اشتباهات آقای فتاح همینکه ۵ میلیارد برای ساختمان موسسه مطالعات زنان رفته، نه بحساب کسی. موسسه هم دفتری را بر اساس قیمت کارشناسی برای کار زنان خریداری کرده. من و خانم مولاوردی هیچکدام مسئولیت اجرایی در موسسه نداشته و نداریم. برای تخریب و اتهام زنی با کلمات و ارقام بازی نکنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала