روحانی: حداقل ۶ ماه دیگر با کرونا درگیریم

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان است : البته ممکن است این مدت زمان بیشتر هم شود تا زمانی که یک واکسن به دست ما برسد که موثر باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس جمهورایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: به ایام محرم نزدیک می‌شویم که در این ایام مردم هم نذوراتی که هر سال می‌دادند، ممکن است شکل آن تغییر کند و حتما باید موارد بهداشتی در آن رعایت شود.

روحانی ضمن اشاره به این موضوع که در آمار امروز تقریبا از اوایل مرداد، تغییر محسوسی شروع شده است که تا به امروز هم ادامه دارد، گفت: همانگونه که در سایه تلاش و مراعات مردم، زمانی مراعات مردم ۷۷ درصد بود که در سایه آن شاهد بودیم که از فوتی‌های ۳ رقمی عبور کرده و به ۲ رقمی برسیم، آن مراعات ۷۷ درصدی، به یکباره به ۱۷ درصد رسید که دو مرتبه دچار یک موج شدیم.

وی خاطر نشان کرد: در کشور‌های دیگر هم این موج دوم را ما مشاهده می‌کنیم؛ مثلا یکی از کشور‌های اروپایی که چند روز پیش نخست وزیر آن می‌خواست اختیار قرنطینه بار دوم را بگیرد، همه چیز را آزاد اعلام کرده بودند و حتی گفته بودند که توریست‌ها هم بیایند، اما فشار موج دوم آن‌ها را ناچار به تشدید محدودیت‌ها کرد.

ماراتن جهانی برای تولید واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماراتن جهانی برای تولید واکسن کرونا

روحانی افزود: در مجموع در هفته‌های اخیر هم در کشور خودمان و هم در دنیا شاهد افت و خیز آمار بودیم، واقعیت این است که ما تقریبا ۶ ماه است با این ویروس مواجه هستیم، اوایل به مردم می‌گفتیم هفتگی آن را در نظر نگیرید، ماه و سال معیار است نه روز و هفته، بعضی‌ها می‌گفتند چرا این را می‌گویید، ما این ویروس را از پای در می‌آوریم. به نظر من کار کادر درمانی ما بسیار خوب بوده، بخش تولید، بخش علمی به خوبی در صحنه بودند و مردم هم همراهی کردند.

وی تاکید کرد: ما باید در نظر بگیریم که حداقل شش ماه دیگر این اوضاع  یعنی درگیری با کرونا را داریم، البته ممکن است بیشتر شود، اما باید در نظر بگیریم که ما حداقل ۶ ماه دیگر تا روزی که یک واکسنی به دست ما برسد که موثر باشد و به اندازه کافی در اختیار ما باشد و به دست مردم برسد با همین اوضاع مواجه هستیم.

رئیس جمهور بیان داشت: تا آن زمان باید همه ما مراعات کنیم. ما این روز‌ها دو طرف را می‌بینیم که عده‌ای نامه می‌نویسند که چرا می‌خواهید محدودیت‌ها را اضافه کنید و ماه محرم است؛ عده‌ای دیگر نامه می‌نویسند امثال محرم معنا ندارد و حجی که واجب است برگزار نشد درحالی که عزاداری محرم مستحب است. ما باید یک مسیر اعتدالی را انتخاب کنیم.

روحانی ادامه داد: نمی‌توانیم فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و. را به طور کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم بگوییم مانند سابق اجرا شود، بلکه نیازمند یک حد وسط برای مراعات هستیم. ادامه محدودیت‌های شدید امکان‌پذیر نیست چراکه جامعه را دچار التهاب، اضطراب و افسردگی می‌کند. سلامت جامعه فقط سلامت جسم نیست بلکه سلامت روح هم وجود دارد. افسردگی اگر ایجاد شود، زندگی بر مردم تنگ می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала