سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از شکست قریب الوقوع تحریم ها خبر داد

© Photo / IRNAسخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از شکست قریب الوقوع تحریم ها خبر داد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران از شکست قریب الوقوع تحریم ها خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در واکنش به تغییر نماینده دولت آمریکا در امور ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تحریم‌ها هم به زودی شکست می‌خورند، درست مثل طراحانش.

مجلس ایران طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
مجلس ایران طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری را متوقف کرد

وی تصریح کرد: برایان هوک پس از رفتارهای غلط دیپلماتیک و بدون هیچ دستاوردی رفت. آبرامز هم دستاوردی نخواهد داشت. یک شکست خورده از ایران رفته و یک شکست خورده از ونزوئلا جانشین‌اش می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نوشت: تحریم‌ها هم به زودی شکست می‌خورند، درست مثل طراحانش.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با تایید خبر استعفای برایان هوک، الیوت آبرامز نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا را جایگزین وی معرفی کرد.

پمپئو تصریح کرد: پس از پایان دوره برایان هوک، الیوت آبرامز علاوه بر مسوولیت‌های خود به عنوان نماینده ویژه در ونزوئلا، سمت نماینده ویژه برای ایران را نیز به عهده خواهد گرفت.

برایان هوک که از حدود 2 سال پیش به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب شد،  به هدف اصلی سیاست موسوم به فشار حداکثری دست نیافت و مشخص نیست استفاده از یک نومحافظه‌کاری که در ماجرای کودتای ونزوئلا ناموفق بوده است و پیش از این هم در رسوایی دیگری در تاریخ آمریکا مشارکت داشته، درست یک هفته پیش از طرح قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت که از پیش شکست آن هویدا است، با چه هدفی انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала