اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک به لبنان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک به لبنان
اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک به لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران از آمادگی این نیرو برای کمک به مردم لبنان در پی حادثه انفجار در بندر بیروت خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران در تماس تلفنی با زینه عکر، وزیر دفاع لبنان در خصوص واقعه انفجار در بندر بیروت و چگونگی  کمک رسانی به حادثه دیدگان گفت‌وگو کردند.

ایران دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌کند - اسپوتنیک ایران
ایران دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌کند

امیر حاتمی در این گفتگو آمادگی دولت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای رساندن کمک‌های اضطراری به حادثه دیدگان اعلام و بیان داشت: کمک‌های درمانی شامل یک بیمارستان سیار آماده ارسال به بیروت است.

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع ایران، وزیر دفاع لبنان نیز در این گفتگو از ابراز همدری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر کرد.

دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه 4 آگوست در بندر و مرکز شهر بیروت در لبنان رخ داد. نخست وزیر لبنان حسن دیاب این انفجار را ناشی از ذخیره نادرست 2.750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از 100 نفر جان باخته اند و 4 هزار نفر مجروح شدند. بسیاری از محله های این شهر تحت تأثیر انفجار قرار گرفته اند از جمله سفارت روسیه که در اثر موج انفجار آسیب دیده است. همانطور که روزنامه نگاران کانال های تلویزیونی قبرس خاطرنشان کردند، صدای انفجار در پایتخت ایالت جزیره نیکوزیا قبرس نیز شنیده شد (فاصله بین نیکوزیا و بیروت در حدود 240 کیلومتر است).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала