وزارت امور خارجه آمریکا خواستار شفافیت پرونده جمشید شارمهد در ایران شد

© Sputnik / Stanislav Savelyev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه آمریکا خواستار شفافیت پرونده جمشید شارمهد در ایران شد
وزارت امور خارجه آمریکا خواستار شفافیت پرونده جمشید شارمهد در ایران شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریكا از ایران خواستار شفافیت در پرونده جمشید شارمهد كه به ظن فعالیت های تروریستی دستگیر شده است، گردید.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه در بیانیه ای به نقل از مقاله ای در آسوشیتدپرس گفت: "رژیم ایران بیش از یک بار ایرانیان و اتباع بیگانه را به اتهامات توهین آمیز بازداشت کرده است. ما از ایران می خواهیم که کاملاً شفاف و مطابق با تمام معیارهای قانونی بین المللی فعالیت کنند."

رسانه های ایرانی فیلمی درباره مسیر ورود شارمهد منتشر کردند+ویدیو - اسپوتنیک ایران
رسانه های ایرانی فیلمی درباره مسیر ورود شارمهد منتشر کردند+ویدیو

پیش از این، وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی از ایران، شرماهد را شهروند آمریکایی می نامید ، اما این آژانس گزارش می دهد که شارمهد واقعاً آمریکایی نیست.

وزارت اطلاعات (اطلاعات) ایران در تاریخ 1 اوت از دستگیری رهبر سازمان تندر جمشید شارمهد خبر داد. به گفته این وزارتخانه، این سازمان از ایالات متحده آمریکا فعالیت کرده و تعدادی از حملات تروریستی را انجام داده و سایر عملیات را نیز در ایران برنامه ریزی کرده است.

جمشید شارمهد سال 1334 در خانواده‌ای ایرانی - آلمانی در تهران متولد شده است. او اوایل دهه‌ی 60 به آلمان مهاجرت کرد و تحصیلاتش را آنجا به اتمام رساند. وی در سال 2003 راهی آمریکا شد و در لس‌آنجلس با عده‌ای از مخالفان جمهوری اسلامی یعنی «انجمن پادشاهی ایران» آشنا شد و به این گروه پیوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала