مسافران ایرانی چگونه به ترکیه سفر می کنند؟

© Sputnik / Natalia Seliverstovaمسافران ایرانی چگونه به ترکیه سفر می کنند؟
مسافران ایرانی چگونه به ترکیه سفر می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گفته شده بود که از 28 تیرماه پروازهای ایران- ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی از سر گرفته می شود اما پس از آنکه رئیس جمهور ایران اعلام کرد 25 میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شدند، این پروازها کمتر از 4 ساعت مانده به انجام، لغو شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفت: تردد مسافران ایرانی به کشور ترکیه از طریق پرواز کانکشن فقط با هواپیمای قطری انجام شده و هواپیمای قطری به هیچ وجه پرواز مستقیم از ایران به ترکیه برقرار نکرده است.

جعفرزاده ادامه داد: در این پروازها برای پذیرش مسافر ایرانی، شرایط دوحه – ترکیه مطرح است و دیگر شرایطی که بین ترکیه و ایران در نظر گرفته شده، اعمال نمی‌شود. مسافران ایرانی اول باید شرایط مورد نظر دوحه را داشته باشند و بعد باید شرایط دوحه و ترکیه را برآورده کنند، در این صورت در این پروازهای کانکشن پذیرش می‌شوند. البته مسافران این پروازها وارد شهر دوحه نمی‌شوند و فقط در فرودگاه حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران گفت: سازمان هواپیمایی به تمام ایرلاین‌های داخلی واجد شرایط مجوز پرواز به ترکیه را می‌دهد اما موضوع اقدامات پیشگیرانه کشورها برای کنترل و مهار ویروس کرونا است. هر کشوری تصمیم متفاوت برای برقراری پرواز با سایر کشورها دارد که این در اختیار سازمان هواپیمایی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала