شلتس: اتریش شریک فناوری و مدرن ‌سازی ایران است

© Fotolia / Kristina Afanasyevaشلتس: اتریش شریک فناوری و مدرن ‌سازی ایران است
شلتس: اتریش شریک فناوری و مدرن ‌سازی ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر اتریش در ایران: قابل اعتماد و قابل پیش‌بینی بودن ۲ اصل مهم روابط اتریش و ایران است و بر همین اساس بیش از ۱۵۰ سال است که اتریش شریک فناوری و مدرن ‌سازی ایران به شمار می‌آید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اشتفان شُلتس سفیر اتریش در ایران، روز یکشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اتریش بیش از ۷۰۰ سال رابطه مستند، ۵۰۰ سال شراکت و ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک با کشور ایران دارد و این موضوع گواهی بر اعتماد متقابلی است که بین این ۲ کشور شکل گرفته است.

هدیه لئونید اسلوتسکی به قاليباف + عکس  - اسپوتنیک ایران
هدیه جالب لئونید اسلوتسکی به قاليباف + عکس

وی با بیان اینکه آثار همکاری بین ایران و اتریش در مناطق مختلف ایران قابل مشاهده است، تصریح کرد: همکاری در تاسیس نخستین دانشگاه منطقه خاورمیانه و تاسیسات ریلی شمال کشور از نمونه این آثار است.

سفیر اتریش در ایران در ادامه با تاکید بر علاقه‌مندی این کشور برای تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی خود با استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: آنچه در این میان مهم است شناخت کافی از ظرفیت‌های ۲ طرف برای برقراری روابط اقتصادی است.

شُلتس همچنین از تمایل این کشور برای اجرای برنامه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری، افزود: سفارت اتریش با برگزاری ۱۳۰ رویداد فرهنگی در ایران طی سال گذشته بنا دارد فعالیت‌های فرهنگی خود را در دیگر استان‌های‌ این کشور از جمله چهارمحال و بختیاری تعمیم دهد.

وی خاطر نشان کرد: اراده قوی برای توسعه همکاری با ایران و چهارمحال و بختیاری داریم و در این میان بر سه حوزه آب، کشاورزی و گردشگری متمرکز خواهیم شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت، اظهار داشت: تولید ۲۰ درصد بادام صادراتی مامایی، برند تولید خوراک آبزیان و تولید ماهیان سردآبی، وجود کارخانه‌های تولید فولاد، نساجی و پتروشیمی و وجود ۸۰۰ جاذبه گردشگری از جمله این ظرفیت‌ها است.

اقبال عباسی افزود: این استان در حوزه صنایع‌دستی از جمله فرش، گلیم، نمد و خاتم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در کشور نمونه و برند است.

وی تصریح کرد: امید است با جذب سرمایه‌گذار و با تقویت روابط خود با کشور اتریش بتوان از این ظرفیت‌ها در جهت رشد و شکوفایی استان بهره‌گیری کنیم.

سفیر اتریش در ایران در سفر ۲ روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های صنعتی، جاذبه‌های گردشگری و مزارع و باغات کشاورزی این استان دیدن کرد و با برگزاری نشست‌هایی با مسئولان این استان علاقمندی خود را برای ایجاد روابط اقتصادی و فرهنگی ابراز داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала