هدیه جالب لئونید اسلوتسکی به قاليباف + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هدیه لئونید اسلوتسکی به قاليباف + عکس
هدیه لئونید اسلوتسکی به قاليباف + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه در ملاقات با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران تابلويي از تصوير رهبر ايران را به وي هديه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های خبری، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه برای یک دیدار رسمی به ایران سفر کرد و صبح روز یکشنبه ۱۲ مرداد با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
ظریف و اسلوتسکی درباره اهمیت "به روز رسانی سند همکاری‌های بلندمدت" صحبت کردند.
روسیه و ایران در حوزه مسائل مربوط به برجام، تحولات سوریه، عراق، یمن و لیبی هم تبادل نظر کردند.
رئیس کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران نیز دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار اسلوتسکی تابلوی سیاه قلم منقش به تصویر رهبر جمهوری اسلامی ایران را به رئیس مجلس ایران هدیه داد.
پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که برای شرکت در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر کرده بود در دیدار با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران "یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن" را به رهبر جمهوری اسلامی هدیه داده است.

View this post on Instagram

دیدارنماینده ویژه مجلس روسیه با رئیس مجلس جناب قالیباف روس‌ها رسم دارند به تناسب طرف مقابل به او هدیه می‌دهند. مثلا در دیدار با اعراب اغلب به آنها پرنده های شکاری گرانقیمت هدیه می‌دهند! در دیدار پوتین با رهبر انقلاب،پوتین یک قرآن نفیس قدیمی هدیه داد. این هدایا معانی خاصی دارد.در حالی داستان جالب می‌شود که دقت کنیم هم اعراب و هم ما مسلمانیم.اما چرا روس‌ها به آنها قرقی و شاهین هدیه می‌دهند و به ما قرآن؟ جواب روشن است.روسها جایگاه ما در جهان اسلام را خوب می‌دانند. در دیدار امروز دکتر قالیباف با رییس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، هدیه امروز بسیار معنادار بود. تابلوی سیاه قلم چهره رهبر انقلاب. حداقل معنی این هدیه اینست که روس‌ها با دقت و وسواس وقایع و جریانات داخل را رصد می‌کنند و متوجهند گرایشات مجالس و دول ایران چگونه است. معنای دوم هم اینست که روس‌ها با این هدیه به ایران اعلام. می‌کنند که از نظر آنها معمار روابط راهبردی ایران و روسیه رهبر انقلاب است. #امام_خامنه_ای_مدظله_العالی #قالیباف #ولایت_فقیه_آزمون_قبل_از_ظهور_است #لبیک_باامام_خامنه_ای_لبیک_بامولامهدیست #مجلس_انقلابی #ولایت_فقیه #ایران

A post shared by r.heydari (@r.heydari98) on

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала