هشدار سخنگوی دولت ایران درباره برگزاری عزاداری‌ها به روش همیشگی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار سخنگوی دولت ایران درباره برگزاری عزاداری‌ها به روش همیشگی
هشدار سخنگوی دولت ایران درباره برگزاری عزاداری‌ها به روش همیشگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران نسبت به برگزاری عزاداری‌های محرم به روش همیشگی در شرایط کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران که خود به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده است، در رشته توئیتی با هشتگ‌های عزاداری و کرونا نوشت که فشار برای انجام شعائر به روش همیشگی اگر با عواقب وخیم برای سلامت مردم همراه شود، ضربه‌ای تاریخی به مراسم عزاداری وارد خواهد کرد.

سخنگوی دولت ایران نوشت: ما ایرانیان سال‌ها برای سیدالشهدا عزاداری کرده‌ایم و شعائر را بجا آورده‌ایم. عزاداری تعطیل‌بردار نیست، اما فشار برای انجام شعائر به روش همیشگی اگر با عواقب وخیم برای سلامت مردم همراه شود، ضربه‌ای تاریخی به مراسم عزاداری و روح مشارکت ایرانیان در این مراسم وارد خواهد کرد.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: نکند خدای ناکرده جان انسانی بر اثر کرونا گرفته شودو فرصت مشارکت در عزاداری‌های سال‌های آینده را نیابد. تردید ندارم که گسترش بیماری کرونا بر اثر عزاداری‌های بدون مراعات اصول بهداشتی،درد و تلخی نقدهای مجامع جهانی بهداشت وبدخواهان علیه دین و مذهب تشیع را نیز بر آنها خواهد افزود.

​گفتنی است، بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران مجموع بیماران کووید۱۹ در این کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала