وزیر کشور ایران: در تهران باید سخت‌گیرانه عمل کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر کشور ایران: در تهران باید سخت‌گیرانه عمل کنیم
وزیر کشور ایران: در تهران باید سخت‌گیرانه عمل کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران در آستانه موسم عزاداری محرم توصیه‌هایی به مردم و مداحان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالله رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز چهارشنبه و در حاشیه نشست کمیته اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا گفت: " دستور کار جلسه امروز متعدد بود از جمله برگزاری مراسم ماه محرم که مقرر شد کمیته ها بر اساس نظرات کارشناسی بخش های مختلف اجرایی و بهداشتی درمانی دستورالعمل‌هایی را آماده کنند و برخی دوستان نیز نظر دیگری داشتند که مقرر شد ظرف دو روز نظرات اعمال شود و نهایتا دستور العمل ها پس از آن اعمال شود."

محدودیت های کرونایی تهران تا پایان هفته تمدید شد
 - اسپوتنیک ایران
محدودیت های کرونایی تهران تا پایان هفته تمدید شد

رحمانی فضلی در مورد موضوع عزاداری ماه محرم در شرایطی که کشور در در شرایط نامناسبی از نظر همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد، خطاب به مردم، مداحان و خطابا و هیئت امنای مساجد گفت: " ما باید جلوه ای از نظم و انضباط، تعهد و مسئولیت و اعتقادات و باورها را با هم  به نمایش بگذاریم. رعایت دستورالعمل ها قطعی است و ضمانت‌های اجرایی لازم موجود است اما بالاترین ضمانت اجرا مردم عزیز خودمان می دانیم که همه کارهایی که در حال صورت گرفتن است برای صیانت از جان مردم است. بنابراین تقاضای ما این است که همه دست اندرکاران این موضوع باید با وزارت بهداشت و درمان نهایت همکاری را داشته باشند."

وی همچنین درباره راه اندازی مدارس و وظیفه وزارت آموزش و پرورش در این خصوص خاطرنشان کرد: " با توجه به نزدیکی ایام شروع تحصیلات امروز طرحی در کمیته مطرح شد که مبتنی بر آن سه سناریو پیش بینی شده بود. اول سناریو  سفید که شرایط عادی تلقی می‌شود و سناریوهای زرد و قرمز."

وزیر کشور ایران افزود: " یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مطرح شد بحث شرایط بیماری در تهران بود با توجه به اینکه دوستان گزارشی از ستاد تهران و وزارت بهداشت و درمان ارائه کردند که روند را در تهران کماکان نگران کننده می دانند.  با توجه به اینکه تهران مرکز پخش همه امور و فعالیت ها و کارگاه ها و خدمات و ترددها است بنابراین ارزش تهران از منظر تاثیرگذاری خیلی بالا است لذا باید در تهران کمی سخت‌گیرانه‌تر عمل کنیم. ولی خواهش ما از مردم این است که مراقبت های لازم را انجام دهند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала