پمپئو گفت که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران مجددا در اکتبر تمدید شود

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو گفت که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران مجددا در اکتبر تمدید شود
پمپئو گفت که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران مجددا در اکتبر تمدید شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در ماه اکتبر تمدید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه مدعی شد که تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در ماه اکتبر (27 مهر) تمدید خواهد شد.

پمپئو در ادامه گفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از رفتار ایران ناخرسند است. ویا پیشتر نیز روز سه‌شنبه گفته بود که واشنگتن هرگز اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام 18 اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا برای جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها تلاش هایی را آغاز کرده است. آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها است. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیازمند موافقت دست‌کم 9 عضو، بدون وتو از سوی هر یک از 5 عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) است. 

قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواستار منع فروش، عرضه یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط از سوی ایران است. این قطعنامه همچنین کشورها را از فروش، عرضه، یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط به ایران، مگر در صورت موافقت کمیته‌ای در شورای امنیت منع می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала