جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISجزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند
جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از خبرگزاری های ایرانی مدعی شده است که توانسته به برخی اطلاعات ویژه در رابطه با جنگنده های که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند دست پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری العالم مدعی شده است که توانسته به برخی اطلاعات ویژه در رابطه با جنگنده های که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند دست پیدا کند.

ابعاد سیاسی و حقوقی جنگندهای آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ابعاد سیاسی و حقوقی اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ماهان

طبق این اطلاعات، جنگنده های آمریکایی از پایگاه الازرق در اردن برخاسته بودند. همچنین پهپاد و هواپیماهایی که سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در مسیر فرودگاه بغداد ترور کردند، از همین پایگاه برخاسته بودند.

برخی منابع نیز تاکید کردند که جنگنده های آمریکایی یک بار بر فراز پایگاه التنف در آسمان سوریه و بار دیگر نزدیک مرزهای لبنان و سوریه هواپیمای مسافربری ایران را رهگیری کرده بودند که این امر نشان می دهد که جنگنده های آمریکایی در پی تشخیص هویت این هواپیما نبودند بلکه می خواستند این هواپیما توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار بگیرد.

پیشتر اعلام شده بود که مسافران پرواز 1152 هواپیمایی ماهان به دلیل رهگیری این هواپیمای مسافربری توسط دو جنگنده آمریکایی به مقصد نرسیدند و پس از توقفی کوتاه در بیروت به ایران بازگشتند. هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم مرداد از ایران به سمت لبنان در حرکت بود در آسمان سوریه از سوی دو جنگنده آمریکایی تهدید و ناچار به کاهش ناگهانی ارتفاع شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала