راه اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات در ایران

© Photo / tasnimراه اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات در ایران
راه اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات در ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تاسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات با سرمایه ثبت شده پنج هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تشکیل بورس املاک، مستغلات و امتیازات علاوه بر کمک به حوزه املاک و ساخت‌وساز مسکن و امتیازات در کشور، طیف وسیعی از دارایی‌ها را نیز پوشش خواهد داد که در سایر بورس‌ها قابلیت معامله و ابزار تأمین مالی آن به این شکل وجود ندارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: بنا بر این مصوبه، سه گروه سهامداری بورس املاک، مستغلات و امتیازات، شامل 35 درصد تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی، 35 درصد نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و 30 درصد نیز عامه مردم خواهند بود.

وی بیان داشت: بنا بر این مصوبه مقرر شد که سه گروه سهامداری در این بورس به‌عنوان سهامداران مشارکت داشته باشند و 35 درصد از این سهام در اختیار تشکل‌های بخش خصوصی خواهد بود که توسط اتاق تعاون و اتاق بازرگانی مشخص شده است و فعالان صنعت ساخت‌وساز و ساختمان کشور در آن حضور خواهند داشت.

بورس تهران رکورد زد - اسپوتنیک ایران
بورس تهران رکورد زد

قالیباف گفت: 35 درصد گروه سهامداری نیز مربوط به نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی است که  مالکیت بخش عمده‌ای از زمین‌های کشور را در اختیار دارند.

رئیس سازمان بورس در ادامه افزود: 30 درصد از سهام بورس جدید نیز از طریق پذیره‌نویسی عام عرضه خواهد شد که صرفاً اشخاص حقیقی می‌توانند با مشارکت در این پذیره‌نویسی به‌عنوان سهامدار حقیقی سرمایه‌گذاری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار کشور نیز مکلف شده است که مقدمات لازم را فراهم کند تا هرچه سریع‌تر زمینه‌های تأسیس این بورس مهیا و حداکثر تا چهار ماه آینده، نهایی شود.

قالیباف اصل بیان داشت: تشکیل این بورس علاوه بر کمک به حوزه املاک و ساخت‌وساز مسکن و امتیازات در کشور، طیف وسیعی از دارایی‌ها را نیز پوشش خواهد داد که در سایر بورس‌ها قابلیت معامله و تأمین ابزار تأمین مالی آن به این شکل وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала