موسوی: توافق های بلند مدت با چین و روسیه بخشی از سیاست متعادل ایران است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موسوی: توافق های بلند مدت با چین و روسیه بخشی از سیاست متعادل ایران است
موسوی:  توافق های بلند مدت با چین و روسیه بخشی از سیاست متعادل ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که توافق های بلند مدت با چین و روسیه بخشی از سیاست ایران برای ایجاد روابط متعادل با کشورهای اوراسیاست.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران، عباس موسوی در روز شنبه اظهار داشت که توافق های بلند مدت با چین و روسیه بخشی از سیاست ایران برای ایجاد روابط متعادل با کشورهای اوراسیاست. 

وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم

وی گفت: " مصمم به حفظ و تداوم روابط متوازن و دوستانه با تمام قدرت های اوراسیا، شرق و جنوب آسیا هستیم."

موسوی در توئیتر خود نوشت: " ایران از دیرباز سیاست حفظ رابطه‌ای متوازن و دوستانه با تمام قدرت‌های اوراسیا و شرق و جنوب آسیا را دنبال می‌کند. توافقنامه‌های بالقوه همکاری بلندمدت با چین و روسیه و ادامه همکاری ما با هند در چابهار، مؤید آن است. مصمم به تداوم این سیاست هستیم." 

یادآور می‌شود که در تاریخ 31 تیر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پس از مذاکرات با وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، گفت که تهران و مسکو توافق کردند تا پیمان سال 2001 مبنی بر اصول روابط و اصول همکاری بین دو کشور را به روز کنند.  

در 24 ژوئن، ظریف در جریان کنفرانس تلفنی با وزیر امور خارجه چین وانگ یی ابراز امیدواری کرد که توافق نامه همکاری مشترک بین دو کشور در آینده نزدیک امضا شود. اطلاعات حاکی از این است که این قرارداد برای مدت 25 سال منعقد می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала