پهپاد ارتش ایران با توانایی شلیک بمب هوشمند ۵۰۰ پوندی

© AFP 2023 / Jack Guez/Filesپهپاد ارتش ایران با توانایی شلیک بمب هوشمند ۵۰۰ پوندی
پهپاد ارتش ایران با توانایی شلیک بمب هوشمند ۵۰۰ پوندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد؛ امروز سیستم‌های پیشرفته‌ای در حوزه هدایت و کنترل و همچنین لینک‌های ارتباطی کمان۱۲ به‌کار گرفته‌ایم که این لینک از پرش‌های فرکانسی خیلی بالایی بهره می‌برد و قابلیت حمل محموله‌های شناسایی جنگالی و مهمات را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران در گفتگویی به پیشرفت های صورت گرفته در این واحد نظامی اشاره کرد.

پهپاد جدید ایران با قابلیت پرواز تا ارتفاع 3.6 کیلومتر - اسپوتنیک ایران
پهپاد جدید ایران با قابلیت پرواز تا ارتفاع 3.6 کیلومتر

در خصوص بمب و تسلیحات، صنعت ما به ‌کمک نیروی هوایی پیشرفت بسیار خوبی در حوزه بمب‌های دورایستا داشته که بسیار خوب هم جواب داده است، همچنین موشک‌های بسیار خوبی در کشور در حال تولید است، برای مثال موشک سایدواندر جنگنده اف‌ــ‌۵ تنها ۵ مایل برد داشت که امروز برد آن را به ۸ تا ۱۲ مایل رسانده‌ایم که در درگیری‌های هوایی بسیار مؤثر است. سال گذشته رزمایشی اجرا کردیم که در آن از تجهیزات تماماً ایرانی استفاده کردیم که این مایه افتخار است.

ما به این نتیجه رسیدیم که باید از تجهیزات پهپادی هم استفاده کنیم در نتیجه یک دانشکده پهپادی تأسیس کردیم که الآن تمام آموزش پهپاد در نیروی هوایی انجام می‌شود. ما کارهایی که با پهپاد انجام دادیم کارهای بسیار بزرگی است. ما با پهپاد کرار بمب ۵۰۰پوندی شلیک کردیم و خیلی هم موفقیت‌آمیز بوده است. الآن هم در تلاشیم تا این بمب نقطه‌ زن شود.ز

از طرف دیگر روی بمب‌های هوشمند قائم ۱ و ۵ کار می‌کنیم که از پهپادهای ابابیل و کمان شلیک می‌شوند. امروز سیستم‌های پیشرفته‌ای در حوزه هدایت و کنترل و همچنین لینک‌های ارتباطی کمان۱۲ به‌کار گرفته‌ایم که این لینک از پرش‌های فرکانسی خیلی بالایی بهره می‌برد و قابلیت حمل محموله‌های شناسایی جنگالی و مهمات را دارد. این پهپاد با مداومت پرواز ۱۰ ساعت برد ۱۵۰۰کیلومتری دارد.یک پهپاد جدید هم به‌نام آرش را (ساخت وزارت دفاع) بزودی تحویل می‌گیریم که گردان آن را هم تشکیل داده‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала