واکنش رئیس مجلس ایران به ماجرای هواپیمایی ماهان

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش رئیس مجلس ایران به ماجرای هواپیمایی ماهان
واکنش رئیس مجلس ایران به ماجرای هواپیمایی ماهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به اقدام جنگنده آمریکا علیه هواپیمای مسافری ماهان واکنش نشان داد.

قالیباف نوشت: در تماس با مسئول عملیات ماهان پیگیر جزئیات ماجراجویی دیشب تروریست‌های آمریکایی شدم.

وی افزود: ‏آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند در مسیر مانور استاندارد و همیشگی پرواز کرده‌اند درحالی که خلبان به علت نزدیک شدن بیش از اندازۀ دو جنگنده در بالا و پایین هواپیما، دو بار اخطار TCAS دریافت کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه نوشت: آمریکایی‌های تروریست تلاش ‌کردند تا با فراهم کردن مقدمات وقوع یک خطای احتمالی به اهداف شوم طراحی ‌شده‌ای دست پیدا کنند.

قالیباف در پایان نوشت: هر جنایت آمریکایی‌ها، بی‌شک نابودی ذلیلانۀ مستکبرین منطقه به ویژه رژیم منحوس صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

​شب گذشته دو جنگنده  F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند. در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند. دو مقام آمریکایی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرگزای رویترز مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع «F-15» صرفا در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت، ولی این رخداد در فاصله امن صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала