نماینده ائتلاف فتح عراق: دولت عراق باید خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehنماینده ائتلاف فتح عراق: دولت عراق باید خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد
نماینده ائتلاف فتح عراق: دولت عراق باید خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد البلداوی با محکوم کردن مجدد ترور سردار سلیمانی از دولت عراق خواست تا نخستین کسی باشد که خواستار قصاص طرف آمریکایی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف فتح عراق با محکوم کردن مجدد ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: "پس از جنایت علیه فرماندهان المهندس و سلیمانی، دولت عراق باید نخستین کسی باشد که خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد."

ظریف پس از ورود به عراق در محل شهادت سردار سلیمانی حضور یافت+ویدیو - اسپوتنیک ایران
ظریف پس از ورود به عراق در محل شهادت سردار سلیمانی حضور یافت+ویدیو

پایگاه خبری شبکه العهد به نقل از وی گفت: عراق با آمریکا در وضعیت جنگ قرار ندارد که واشنگتن در یک کشور دارای حاکمیت، دستور ترور یکی از فرماندهان نظامی آن کشور را صادر می‌کند. طرف آمریکایی تمامی منشورها و معاهدات با دولت عراق از جمله توافقنامه‌هایی را نقض کرد که به موجب آن، در خاک این کشور حضور دارد.

این نماینده عراقی تأکید کرد، آمریکا یگانهای الحشد الشعبی، اردوگاه‌ها و فرماندهانی را هدف قرار داد که در برابر تروریسم به پیروزی رسیده بودند؛ در نتیجه مرتکب جنایت شده و توافقنامه‌هایی منعقد شده با عراق به ویژه در زمینه دفاع را نقض کرد.

تاکنون چندین بار ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و برخی دیگر از احزاب و مقامات سیاسی این کشور از نخست وزیر خواسته‌اند هر چه سریع‌تر شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل درباره این پرونده را ارائه دهند.

نظامیان آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала