واکنش ظریف به اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ظریف به اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان
واکنش ظریف به اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیشب جنگنده های آمریکایی با پرواز بر فراز منطقه ای در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به‌سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان در توییتر نوشت: "ایالات متحده به طور غیرقانونی قلمرو کشور دیگری را اشغال می کند و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری برنامه ریزی شده می کند- مسافران غیرنظامی بی گناه را به خطر می اندازد- ظاهراً برای محافظت از نیروهای اشغالگر خود."

ظریف در ادامه افزود: "گستاخی برای افزودن بی‌قانونی روی بی‌قانونی. این قوانین غیرقانونی باید قبل از فاجعه متوقف شود."

دیشب دو جنگنده  F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند. در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند. دو مقام آمریکایی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرگزای رویترز مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع «F-15» صرفا در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت، ولی این رخداد در فاصله امن صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала