دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران
دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی در ایران به دست مهندسان ‌بومی‌سازی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، قطعات رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی که نقش مهمی در ایمنی دریانوردی در جهت هدایت دقیق کشتی‌های تجاری در خلیج فارس دارد، از سوی دانشمندان ایرانی بومی‌سازی شد.

هشدار ایران به اعضای سازمان بین المللی دریانوردی - اسپوتنیک ایران
هشدار ایران به اعضای سازمان بین المللی دریانوردی

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اقدام به بومی‌سازی ساخت قطعات الکترونیکی بسیار حساس رادارهای پرقدرت سامانه کنترل ترافیک دریایی دست پیدا کرده است.

این توانمندی به‌منظور افزایش بهره‌وری و ایمنی دریانوردی در جهت هدایت دقیق کشتی‌های تجاری در حال تردد در آبراه استراتژیک خورموسای بندر امام خمینی در خلیج فارس، می‌باشد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره بومی‌سازی تکنولوژی‌ قطعات در منطقه‌ ویژه اقتصادی بندر امام خمینی گفت: در زمان تحریم تهیه و تأمین برخی از بُردهای الکترونیکی و قطعات رادارهای قدرتمند از طریق کشورهای سازنده اروپایی همواره به‌دلیل محدودیت‌ها با مشکلات فراوان و تهدید جدی، با خارج از سرویس شدن مداوم مواجه می‌شدند.

وی افزود: تحریم‌ها دستاوردهای فراوانی را در حوزه بسیار مهم و تخصصی صنعت دریانوردی و مهندسی دریا از طریق انجام فرآیند مهندسی معکوس و بومی‌سازی تکنولوژی موجود در این عرصه به‌همراه داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم دیگر، ماژول الکترونیکی (MOTHERBOARD&POWER ASSEMBLY) با تکنولوژی بسیار خاص و پیچیده است که با بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دست طراحی و ساخت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала