مظفری قرارداد ایران و چین را یک اتفاق بزرگ برای ایران دانست

© AFP 2023 / POOL / NOEL CELISمظفری قرارداد ایران و چین را یک اتفاق بزرگ برای ایران دانست
مظفری قرارداد ایران و چین را یک اتفاق بزرگ برای ایران دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشور نداریم، قرارداد بین ایران و چین را یک اتفاق بزرگ برای اقتصاد کشور برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به لحاظ اقتصادی شرایط دشوار و سختی را سپری می‌کنیم و باید از همه ظرفیت ها و امکانات داخلی مناطق استفاده کنیم تا بتوانیم به کشور عزیزمان را سامان دهیم، اعتقادم این است که در طول سال های اخیر و دولت های مختلف، سرمایه‌گذاری‌هایی جهت ایجاد زیرساخت های لازم با استفاده از درآمد خود مناطق انجام شده و این امکان فراهم شده است که از درآمدهای مناطق آزاد برای ایجاد زیرساخت های جدید استفاده شود و شرایط برای حضور فعالان بخش خصوصی فراهم شود.

مظفری اظهار کرد: امروز سرمایه های عظیمی در مناطق آزاد هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ فیزیکی وجود دارد که در شرایط فعلی باید به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کنند. ما باید تلاش بکنیم تا از این فرصتها به نحو مطلوب استفاده کنیم و طبیعی است که تبادل اطلاعات و تجربیات بین مناطق می تواند در این راستا کمک بسیار موثری را داشته باشد. در دو منطقه کیش و قشم طی سال های گذشته کارهای خوبی انجام شده و تجربیات ارزشمندی به دست آمده است و در منطقه آزاد قشم اقدامات خوبی در زمینه تامین انرژی انجام گرفته است.

ظریف: یک وجب از ایران را به چین نمی دهیم - اسپوتنیک ایران
ظریف: یک وجب از خاک ایران را به چین نمی دهیم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره فضاسازی های صورت گرفته در مورد واگذاری کیش به چین گفت: فضای عمومی کشور مخصوصاً در روزهایی که خبرهای مربوط به همکاری های مشترک بین کشورمان و چین منتشر شده است، به لحاظ اقتصادی شرایط بیم و امید است از یک طرف بعضاً فضا سازی های زیادی است است که این قرارداد مانند قرارداد ترکمنچای است و از طرف دیگر تحلیل یا نگاه واقعی تر این است که یک امکان یا فرصت مناسب برای کشور است و باید خوب استفاده شود. یکی از بحث های آن قرار داد، سرمایه گذاری چین در جزایر منتخب کشور است.

او ادامه داد: بیش از دو سال است که شایعات در فضای مجازی در حال پخش است است که کیش به چین واگذار خواهد شد و این مسئله شرایط ما را خاص کرده است ما مکرراً و بارها این موضوع را تکذیب کردیم و حتی قبلاً ریشه یابی شد که این موضوع از طریق ضد انقلاب خارج از کشور پخش شده و منشا ندارد. برداشت شخصی من این است که قرارداد مشترک ایران و چین یک اتفاق بزرگ برای اقتصاد کشور است.

مظفری با اشاره به اینکه چین کشوری است که در حوزه اقتصادی جزو کشورهای برتر دنیاست و در آینده ای نه چندان دور می تواند بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا شود و این در حالی است که ما به هر دلیل با کشورهای غربی و مشخصا با محوریت آمریکا نتوانستیم اقتصادمان را پیوند بدهیم، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که هست و عدم اعتماد بین ما و آنها نیاز است که یک شریک پایدار در حوزه اقتصادی داشته باشیم و از فرصت ها استفاده کنیم.

ما محدودیتی برای سرمایه‌گذاری هیچ کشوری در جزایر کشورمان نداریم و اگر در قالب قراردادهای بلندمدت باشد می توانند استفاده بیشتری برای جزایر ما داشته باشند و ما بتوانیم استفاده بیشتری از تعاملات اقتصادی که بین کشور ما و سایر کشورها وجود دارد ببریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала