روحانی: روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد

© Photo / PadDolatروحانی: روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد
روحانی: روابط اقتصادی ایران و عراق باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق، بیان کرد: اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، پس از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در نشست خبری مشترک با این دیپلمات عراقی اظهار داشت: آقای مصطفی الکاظمی در شرایط بسیار حساسی مسئولیت دولت عراق را برعهده گرفته اند و در طول این چند ماه ریاست ایشان شاهد یک حرکت خوب در روابط تجاری دو کشور بودیم و امروز در این زمینه گفتگو کردیم.

مصطفی الکاظمی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وقتی ظریف سفر الکاظمی به عربستان را یکشبه موشکی هوا برد

روحانی افزود: در بحث‌های امروز ما راجع به شرایط بهداشتی منطقه و مسئله ویروس کرونا با هم گفتگو کردیم و جمهوری اسلامی این وعده را به دولت و ملت عراق می‌دهد که در همه توان و امکان خودش از لحاظ همه اقلام بهداشتی و دارویی در کنار ملت عراق باشد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توان و امکانات لازم را برای رفع نیازمندی های ملت عراق در زمینه مسائل بهداشتی و دارویی و آمادگی برای تبادل و مشورت بین مسئولین بهداشتی دو کشور دارد.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: موضوع دومی که مورد بحث ما بود مسئله ارتقاء و گسترش روابط تجاری بین دو کشور بود که اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

روحانی خاطر نشان شد: همچنین دو کشور مصمم هستند برای توافقاتی که در ماه اسفند سال ۹۷ در بغداد بین دو دولت به تایید رسید و تفاهم شد که همه مواد آن تفاهم را اجرایی و عملیاتی کنند.

رئیس دولت همچنین یادآور شد: در اینجا لازم می ‌دانم از دو قهرمان مبارزه با تروریسم یعنی سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین شهید ابو مهدی المهندس به بزرگی یاد کنم که جزو سردارانی بودند که برای امنیت عراق در طول سالیان گذشته تلاش ورزیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала