آیا انتخابات۱۴۰۰الکترونیکی برگزار خواهد شد؟

اشتراک
کارشناس: به خاطر شرایط موجود فعالیت همه طیف های سیاسی دچار اختلال شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها اعلام کرد برای جلوگیری از کاهش مشارکت در انتخابات۱۴۰۰، این انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

وی در ادامه گفت:«کرونا پدیده ای خیلی ویژه و بی سابقه است که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. این پدیده در کنار تهدید هایش، فرصت هایی هم فراهم کرده است از جمله اینکه بسیاری از مشاغل از فضای مجازی استفاده می کنند.دانشگاه ها نیز در فضای مجازی فعالیت می کنند و دانشجویان از منزل خود در امتحانات شرکت می کنند هرچند فرصت حضور در کلاس ها را از دست می دهند.تشکل های سیاسی هم از فضای مجازی برای برگزاری جلسات خود می توانند بهره گرفته و جلسات خود را منظم برگزار کنند.

دستگیری دو دانشجو در ایران - اسپوتنیک ایران
دستگیری دو دانشجو در ایران

بخاطر تحریم ها، مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد شده است که کرونا بر این مشکلات افزوده و برخی کسب و کارها تعطیل شده است. این وضعیت آثار روحی و روانی منفی، اضطراب،استرس عدم اطمینان به آینده  برای مردم ایجاد کرده است.

اگرچه ممکن است تصور شود که حضور کمتر مردم در عرصه های سیاسی یک فرصت است اما این مسأله در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود و به واگرایی منجر شود. بخش زیادی از فعالیت سیاسی،مستلزم ارتباط و تعامل است، اما وقتی تعاملات قطع شود، افراد دچار انزوا و واگرایی می شوند. در حال حاضر به خاطر شرایط موجود  فعالیت همه طیف های سیاسی دچار اختلال شده است.

اگر وضعیت همینگونه ادامه یابد، انتخابات ۱۴۰۰تحت تاثیر قرار می گیرد و مشارکت کاهش می یابد، مگر اینکه انتخابات الکترونیک برگزار شود .اگر شدت بیماری کاهش نیابد،حتما باید فکری برای انتخابات کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала