سردار سپاه: ایران در تولید بالگرد خودکفا شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoسردار سپاه: ایران در تولید بالگرد خودکفا شده است
سردار سپاه: ایران در تولید بالگرد خودکفا شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران از خودکفایی این کشور در تولید بالگرد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه بازدید فرمانده کل سپاه از گفت: " هوانیروز سپاه پیشرفت‌های قابل قبولی در سه سال گذشته داشته است."

وی افزود: " سردار پاکپور با بیان اینکه هوانیروز سپاه در حوزه بالگردی بیش از 70 درصد پیشرفت کمی و کیفی داشته است، گفت: بحمدالله امروز زیرساخت‌های اساسی در زمینه هوانوردی و بالگردی در هوانیروز ایجاد شده است به گونه‌ای که در مناطق عملیاتی هیچ‌گونه مشکل بالگردی نداریم و در نهضت قطعه‌سازی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم."

همچنین خبرگزاری ایسنا به نقل از وی گفت: " امروز نیروی هوایی ارتش تمام زیرساخت های اصلی هواپیماها و بالگردها را ایجاد کرده است."

ایران سالهاست که صنعت نظامی خود را توسعه می دهد و در پیشرفت موشک های بالستیک به موفقیت چشمگیری دست یافته است. علاوه بر این، مقامات کشور به طور دوره ای نمونه هایی از تجهیزات هوایی نظامی خود، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و بالگرد را به نمایش می‌گذارند. هسته ناوگان بالگرد ایران از هلیکوپترهای آمریکایی است که قبل از انقلاب 1979 خریداری شده اند. به دلیل تحریم های ایالات متحده، تهران در توانایی خرید قطعات برای تجهیزات نظامی در عرصه بین المللی محدود است، بنابراین مجبور به تولید نمونه‌های داخلی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала