۸۰۰۰ واحد صنفی در ایران پلمپ شدند

CC BY 4.0 / IRNA / سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پلمپ بیش از ۸۰۰۰ واحد مختلف به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دکتر سیما سادات لاری درباره تشدید بازرسی‌های بهداشتی بیان داشت: تا تاریخ ۲۷ تیر ماه امسال، ۵۰ هزار و ۲۳۸ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده و ۸ هزار و ۱۴۶ واحد متخلف پس اخطار، پلمب شده‌اند.

وی افزود: در استان تهران نیز ضمن تشدید بازرسی‌های بهداشتی، هزار و ۲۶۵ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام و ۴۸۱ واحد متخلف پس از اخطار، پلمب شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه توضیح داد: برخی از این اماکن پلمب شده در سطح کشور، مانند باشگاه‌های ورزشی، کارگزاری بورس به دلیل تجمع، بازار روز میوه فروشی، پمپ بنزین، دفتر پیشخوان، مجتمع تجاری و موارد دیگری بوده که پلمب شده است.

سیما سادات لاری خاطر نشان کرد: انتظار ما از مردم، اصناف و اماکن مختلف در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده است و اگر مردم این اصول سه گانه را رعایت کنند، می‌توانیم تا حد زیادی ویروس کرونا را کنترل کنیم و از شیوع گسترده آن در جامعه پیشگیری کنیم.

وی بیان داشت: بیماری کووید ۱۹ فعلا هیچ واکسنی در جهان ندارد و تنها قدرت واحد در برابر آن، پذیرفتن مسئولیت اجتماعی و رعایت بهداشت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала