موسوی: سفرای ایران سفیر اقتصادی شدند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اذعان داشت: اگر بتوانیم ارتباطات را با هدف رفع مشکلات تجاری تقویت ‌سازی کنیم بدون شک دستاوردهای مثبت آن را شاهد خواهیم کرد که در این زمینه اقدامات وزارت خارجه شایسته تقدیر و قدردانی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، صبح امروز در نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: افزایش همکاری ‌های اقتصادی با کشورهای همسایه اولویت اساسی است که تقویت‌ مراودات اقتصادی نجات‌ بخش توسعه زیرساخت ‌های مرزی است.

المار محمدیارف از مقام وزارت امور خارجه آذربایجان - اسپوتنیک ایران
رئيس جمهور آذربایجان، وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد

موسوی با اشاره به این که تقویت مراودات اقتصادی زمینه ‌ساز توسعه زیرساخت ‌های لازم در مرزهاست بیان کرد: باید در راستای توسعه اقتصاد کشور که هم‌اکنون اقتصاد بدون نفت است که درصدد هستیم افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و بخش خصوصی را با هدف کاهش فشارهای اقتصادی محقق کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با بیان اینکه سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف "سفیر اقتصادی" شده‌اند، افزود: به همین منظور بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی حمایت همه‌جانبه می‌شود تا بتوان به این شکل در تحقق اهداف مورد نظر پیشگام بود.

موسوی تصریح کرد: گسترش مراودات اقتصادی زمینه‌ساز از بین بردن تحریم‌هاست و باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه حسین پیرمؤذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: برطرف‌سازی مشکلات بخش خصوصی زمینه‌ساز رونق صادرات و فعالیت‌های اقتصادی در استان است که برخی از مشکلات با دیپلماسی قابل حل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала