گفتگوی تلفنی روحانی و پوتین

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiگفتگوی تلفنی روحانی و پوتین
گفتگوی تلفنی روحانی و پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور روسیه و ایران تاکید بر توسعه همکاری ‌های دوجانبه و متوازن در همه سطوح و دیگر موضوعات مهمی چون برجام و روند مذاکرات آستانه در مورد سوریه مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، توسعه همکاری ‌های دوجانبه و متوازن با مسکو را در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد تاکید قرار داد و از رایزنی‌ها و مذاکرات مسوولان دو کشور برای اجرایی و عملیاتی شدن توافقات ابراز خرسندی کرد.

روحانی: جاسک به زودی یک بندر مهم برای صادرات نفت ایران می‌شود + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
روحانی: جاسک به زودی یک بندر مهم برای صادرات نفت ایران می‌شود + ویدئو

رئیس جمهور ایران با اشاره به اهمیت حفظ و اجرای کامل برجام به عنوان یک تعهد بین ‌المللی برای طرفین امضاکننده آن، بر مقابله با یکجانبه ‌گرایی و اقدامات و تلاش‌های اخیر آمریکا برای مقابله با پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در ایران و دیگر کشورهای جهان و اوج‌گیری دوباره این ویروس طی یک ماه گذشته، بر ضرورت همکاری دو کشور و تبادل تجربیات در مقابله با این بیماری تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگو در تشریح مواضع این کشور در خصوص برجام گفت: همچون پنج سال گذشته از این سند بین‌المللی حمایت می‌کنیم و بر اجرا و حفظ آن اصرار داریم.

ولادیمیر پوتین همچنین توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: از همکاری با ایران در زمینه مقابله با بیماری کرونا و تبادل تجربیات استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین در این گفتگو بر تداوم حمایت‌های این کشور از مواضع ایران در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала