هنرمندان و ورزشکاران مشهور ایران : معترضان آبان ۹۸ را اعدام نکنید!

CC0 / pixabay.com / هنرمندان و ورزشکاران مشهور ایران : معترضان آبان ۹۸ را اعدام نکنید
هنرمندان و ورزشکاران مشهور ایران : معترضان آبان ۹۸ را اعدام نکنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران مطرح ایران به خبر اعدام امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی سه نفر از معترضین حوادث آبان ۹۸ در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیدار نیوز، تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران شاخص و برجسته ایران نسبت به تایید خبر اعدام سه تن از معترضان حوادث آبان ۹۸ واکنش نشان دادند و با هشتگ  #اعدام_نکنید خواستار تغییر حکم و اعدام نشدن این سه نفر شدند. امیرحسین مرادی متولد خرداد ۷۳، سعید تمجیدی ۲۸ ساله و محمد رجبی هم متولد ۷۳ به جرم اخلال در نظم عمومی و آتش زدن اموال عمومی بازداشت و به اعدام محکوم شدند.

علی کریمی بازیکن محبوب پرسپولیس، حسین ماهینی بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس، الهام پاوه‌نژاد بازیگر تلویزیون و تئاتر، الهام کردا بازیگر تئاتر و سینما، صابر ابر بازیگر سینما و تلویزیون، محسن تنابنده بازیگر و نویسنده سریال پایتخت، نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر، رضا کیانیان بازیگر سینما، گلاب آدینه بازیگر سینما و تئاتر، یاس خواننده سبک رپ، هادی حجازی‌فر بازیگر سینما و تلویزیون، غزل شاکری بازیگر سینما، علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس، علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون، پولاد کیمایی بازیگر سینما و فرزند مسعود کیمیایی، پدرام شریفی بازیگر سینما، ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تئاتر، سهراب پورناظری آهنگساز، امیر جدیدی بازیگر سینما، مهناز افشار بازیگر سینما، حبیب رضایی بازیگر سینما و تئاتر، پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون، اصغر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار، شهاب حسینی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، پریناز ایزدیاز بازیگر سینما و تلویزیون و... از چهره‌های شاخصی بودند که به این خبر واکنش نشان دادند و به هشتگ اعدام نکنید پیوستند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ویژه‌های خبری ایران و جهان (@khabar.viral)

​یادآور می شود غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ایران در خصوص تایید حکم اعدام این سه نفر در ارتباط با حوادث آبان سال گذشته اظهار داشته بود :"آنچه که از ناحیه همکاران به ما اعلام شده این است که این حکم در دیوان عالی بعد از فرجام خواهی که متهمان و وکلای آنها داده بودند به تایید دیوان عالی رسیده و به دادسرا اعاده شده است. وی خاطرنشان ساخت این افراد جزو نفرات اصلی اغتشاشات بودند و ... مشخص شد که در گوشی این افراد صحنه‌هایی که بانک و اماکن عمومی را آتش می‌زنند و اتوبوس‌های مربوط به شهرداری را آتش می‌زنند و با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کردند بود و برای برخی خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال کردند و در حافظه موبایل آنها بود و اینگونه مشخص شد که از اراذل و اوباشی بودند که در اغتشاشات دست به جنایت زدند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала