روحانی: هدف امریکاییها این بود که شکستن برجام به گردن ایران ثابت شود

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidency روحانی: هدف امریکاییها این بود که شکستن برجام به گردن ایران ثابت شود
 روحانی: هدف امریکاییها این بود که  شکستن برجام به گردن ایران ثابت شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران به مناسبت 5 مین سالگرد امضای برجام اعلام نمود که اساس برجام بر این مبنا بود تا به جهانیان ثابت کنیم که ایران کشوری صلح‌طلب است و پروژه امريکا و اسرائیل بی‌اساس و بی‌اعتبار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، حسن روحانی رئیس‌جمهورایران در جلسه هیئت دولت طی سخنانی با اشاره به پنجمین سالگرد امضای توافق برجام اظهار داشت: برجام نشان داد تبلیغاتی که علیه ایران به راه انداخته بودند بی اساس و بی اعتبار بوده است.

واکنش برجام - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چطور در جهان به برجام واکنش نشان دادند 5 سال پیش

اساس برجام بر این مبنا بود تا به جهانیان ثابت کنیم که ایران کشوری صلح‌طلب است و پروژه‌ای که آمریکا و صهیونیست‌ها طی سالیان دراز دنبال امنیت‌سازی برای ایران بودند؛ ما می‌خواستیم نشان دهیم این پروژه بی‌اساس و بی‌اعتبار است.

 اسرائیلی ها در اواسط مذاکرات به اروپا رفتند و هم‌چنین یکی از سران ارتجاع به اروپا رفت تا توافقات را بهم بزند. البته آنها تاخیر ایجاد کردند و بنا بود توافق نهایی در آذر 93 نهایی شود و این را تا تیر 94 به تأخیر انداختند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنان در نابودی این توافق ناموفق بودند. همین مثلثِ شوم مخصوصا در سال 95 که شاهد بودند ایران و منطقه و دوستان ایران از این توافق منتفع می‌شوند، با قدرت بیشتری به میدان آمدند. رژیم فعلی آمریکا در توهمات بود و تندروها آنجا حاکم بودند و نمی‌توانست نتایج حرکات خود را ترسیم کند، وارد عمل شد ولی هدف‌شان این بود تا شکستن این توافق به گردن ایران بیفتد.

روحانی ادامه داد: ایران ثابت کرده که قانون شکنان آمریکا مقصر اصلی هستند؛ دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار چیزی باشد. بر مبنای عملکرد کاخ سفید امروز ما نمی‌توانیم میزان و معیاری را قرار دهیم برای اینکه یک توافقی را بررسی کنیم و مورد سنجش قرار دهیم. آنها از همه تواقات مهم بین المللی از توافق آب هوا و گرفته تا بهداشت جهانی و آنها از بسیاری از توافقات با کشورهای مختلف خارج شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала