مرخصی به برخی از زندانیان ایرانی به خاطر شروع موج دوم کرونا

© Depositphotos.com / Cunaplusمرخصی به برخی از زندانیان ایرانی به خاطر شروع موج دوم کرونا
مرخصی به برخی از زندانیان ایرانی به خاطر شروع موج دوم کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران برای کاهش شیوع کرونا در کشور به تعداد بیشتری از زندانیان مرخصی می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از قدس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در ایران با اشاره به افزایش مجدد روند ابتلا به بیماری کرونا از صدور و ابلاغ دستورالعمل جدید اعطای مرخصی به زندانیان از چهارشنبه گذشته خبر داد و گفت:  اجرای قانون کاهش مجازات حبس، قانونی که از روزهای اخیر لازم الاجرا شده باعث کاهش جمعیت کیفری ما خواهد شد و در این راستا شاهد استفاده حداکثری همکاران ما از مجازات‌های جایگزین حبس هستیم.

وی با یادآوری اینکه توسعه فعالیت‌های بهداشتی و مراقبتی در زندان‌ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این ایام برای مقابله با بیماری بوده است، خاطرنشان کرد: اقدام مؤثر دیگر به‌کارگیری گروه‌های جهادی در جهت ارتقای سلامت زندانیان است. همچنین در سازمان زندان‌ها مقرر شد که از کمک گروه‌های جهادی استفاده شود و اولین گروه‌های جهادی که در زندان‌ها حضور پیدا کردند، گروه‌های جهادی بهداشت و درمان بودند.

سخنگوی دستگاه قضا در ایران در ادامه از یک اقدام ویژه دیگر در جهت آزادی زندانیان مالی در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: در این راستا با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 2574  نفر از محکومان مالی که قادر به پرداخت دیون خود نبودهد آزاد شدند که البته بانی این اقدام رهبر ایران بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала