افزایش دو برابری خطوط ریلی ایران در مدت 5 سال

© Sputnik / POUYA MAMAGHANIافزایش دو برابری خطوط ریلی ایران در مدت 5 سال
افزایش دو برابری خطوط ریلی ایران در مدت 5 سال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام داشت: 14 هزار کیلومتر خط ریلی اصلی و فرعی داریم و 14 هزار کیلومتر خط ریلی در دست ساخت و مطالعه است که پیش بینی می‌شود در 5 سال آینده بتوانیم به رقم 28 هزار کیلومتر خط ریلی دست یابیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران، امروز اظهار داشت: بیش از 40 سال است که نام آپرین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شنویم، طرح جامع لجستیک طراحی شده است و سهم راه‌آهن در غالب این دهکده مشخص شده است که یکی از حلقه‌های مهم همین آپرین است.

محمدجواد ظریف و وانگ یی وزیر امور خارجه ایران و چین - اسپوتنیک ایران
ایران و چین راه نجات از فشار آمریکا را یافتند

محمد اسلامی افزود: باید برای ماندگاری و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد ما مردمی شود. مردمی شدن اقتصاد نیازمند تصمیم‌ گیری سهل و روان است تا اعتماد بخش خصوصی جذب شود و اعتماد بخش دولتی پایدار شود.

وی با اشاره به قرارداد امروز بیان کرد: امروز سرمایه‌ گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با 42 هزار سهامدار انجام شد و این تأثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: برای رشد اقتصادی باید سرمایه ‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل درب تا درب بیان کرد: باید محصولات غذایی ما بدون دخالت دست و تخلیه و بارگیری غیر ضروری جابجا شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این حوزه باید ریل به مراکز تولید وصل باشد.

اسلامی افزود: در سال 98، 560 میلیون تن بار توسط حمل و نقل جاده‌ای و 47 میلیون تن توسط حمل و نقل ریلی جابجا شد. تخلیه و بارگیری در بنادر از 147 میلیون تن در سال 97 به 172 میلیون تن در سال 98 رسید و ضرورت دارد مراکز بار به ریل متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و اتصال ریل به مراکز بار و تشکیل لجستیک؛ یعنی ما در واقع طبق برنامه حرکت کرده‌ایم.

اسلامی تأکید کرد: لجستیک قدرتمند کمک می‌کند سهم بزرگی در اقتصاد منطقه و جهان پیدا کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала