در روز ترور سردار سلیمانی در وزارت خارجه ایران چه گذشت؟

© Sputnik / Mazyar Asadiدر روز ترور سردار سلیمانی در وزارت خارجه ایران چه گذشت؟
در روز ترور سردار سلیمانی در وزارت خارجه ایران چه گذشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که ایالات متحده خواستار عدم پاسخگویی ایران به ترور سردار سلیمانی شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جماران، محسن بهاروند، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ایران در تشریح ماوقع صبح روز ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در این وزارتخانه بیان داشت: وزارت امور خارجه حدود دو یا سه ساعت پس از ترور شهید سلیمانی کار خود را شروع کرد. وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه شش صبح روزی که این جنایت علیه ما رخ داد در وزارت امور خارجه حاضر شدند و برای پیگیری امور تقسیم‌کار صورت گرفت.

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران
نماینده ایران : ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض حقوق بین‌الملل است

معاون وزارت خارجه ایران افزود: بلافاصله سفیر سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا احضار شد. مراتب اعتراض بسیار شدید ایران به وی ابلاغ و محفوظ بودن حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به این تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران به اطلاع آمریکایی‌ها رسید.

بهاروند همچنین بیان داشت: آمریکا از طریق سفیر سوئیس پیام داده بود که ایران پاسخ ندهد که بلافاصله رد شد. اینکه خانم کالامارد به عنوان گزارشگر سازمان ملل و یک متخصص و حقوقدان بی طرف اقدام آمریکا را محکوم کند با ارزش است. این گزارش اکنون سند سازمان ملل متحد است و در آینده و تا دهه‌ها خواهد بود.

​اَگنِس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، پیش از این حمله آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خوانده بود. وی در گزارشی ضمن رد کردن ادعاهای مقامات آمریکایی، نوشت واشنگتن نتوانسته مدارک کافی برای توجیه دلیل انجام این حمله ارائه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала