اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال ایران در قرارداد با مارک ویلموتس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال ایران در قرارداد با ویلموتس
اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال ایران در قرارداد با ویلموتس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد، فکر می‌کنم فدراسیون، کارنامه ویلموتس را با مارتینز که بلژیک را در جام جهانی سوم کرد، اشتباه گرفته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس ترابیان رییس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط درباره قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال که خود او مسئول آن بود، پرونده ویلموتس، مذاکرات خود با هروه رنار سرمربی سابق تیم فوتبال مراکش، حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی، روند بررسی اساسنامه فدراسیون و خطر تعلیق فوتبال ایران، پیشنهاد حضور افرادی مثل علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در آینده برای ریاست فدراسیون و بازگشت علی کفاشیان، صحبت‌هایی انجام داد.

نماینده مجلس قرارداد با ویلموتس را تبانی نامید
 - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس قرارداد با ویلموتس را تبانی نامید

عباس ترابیان در خصوص مذاکره با کی‌روش و روند عقد قرارداد با او گفت: تنظیم جزئیات بند به بند قرارداد با کی‌روش، ۷ ماه به طول انجامید و به نظرم قرارداد بسیار خوبی بود که حتی بعد می‌شد از ساختار آن برای قرارداد با سرمربیان بعدی تیم ملی هم استفاده کرد.

وی افزود: می‌گویند قرارداد با ویلموتس هم براساس ساختار قرارداد با کی‌روش بسته شده، اما این‌طور نیست. در قرارداد ویلموتس جملاتی هست که بار حقوقی دارد و به نفع اوست. برخی افراد از قرارداد ویلموتس دفاع می‌کنند و می‌گویند قرارداد خوبی است. اگر قرارداد ویلموتس توافق خوبی است، پس این همه دردسر در این پرونده برای چیست؟

ترابیان درباره مذاکره با هروه رنار سرمربی سابق تیم فوتبال مراکش گفت: ما با رنار به توافق رسیده بودیم و او می‌خواست روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند، اما وقتی ما از مذاکره با او برگشتیم دیدیم که فدراسیون با ویلموتس مذاکره کرده و به توافق رسیده است. نمی‌دانم ویلموتس را چه کسی به فدراسیون معرفی کرد. فکر می‌کنم فدراسیون، کارنامه ویلموتس را با مارتینز که بلژیک را در جام جهانی سوم کرد، اشتباه گرفته بود! معتقدم فدراسیون فوتبالِ تحت فشاری که در آن مقطع زمانی وجود داشت مجبور شد ویلموتس را انتخاب کند.

عباس ترابیان همچنین در خصوص انتخاب اسکوچیچ اظهار کرد: نمی‌دانم چه کسی اسکوچیچ را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد. برند و اعتبار را که نمی‌توان خرید، کارنامه یک مربی برای او اعتبار می‌آورد نه حمایت برخی افراد. مشخص است که مربیان کروات از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ایران تعریف و تمجید می‌کنند، چون او هموطن آنهاست.

رییس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران در ادامه صحبتهای خود به احتمال تعلیق فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک چنین خطری وجود داشته باشد و باید روی اساسنامه کار کرد. فیفا به این راحتی فوتبال یک کشور را تعلیق نمی‌کند، اما به هر حال روی استقلال فدراسیون‌ها خیلی حساس است و باید با فیفا تعامل داشته باشیم تا به توافق برسیم.

وی ادامه داد: دایی و مهدوی‌کیا اسطوره‌های فوتبال ما هستند، اما برای ریاست فدراسیون فوتبال، اسطوره بودن کافی نیست. ریاست فدراسیون فوتبال مجموعه‌ای از درک فوتبالی، شناخت اقتصادی، اعتبار بین‌المللی و نفوذ در سایر حوزه‌ها را نیاز دارد. دایی و مهدوی‌کیا در حوزه بین‌الملل افراد معتبری هستند، اما باید دید در سایر حوزه‌ها هم توانایی دارند یا خیر.

ترابیان در خصوص بازگشت علی کفاشیان، رییس سابق فدراسیون فوتبال به این فدراسیون گفت: کفاشیان ۸ سال در فوتبال ما که میانگین حضور مدیران کمتر از یک سال است و پرسپولیس و استقلال هر ۶ ماه یک‌بار مدیر عوض می‌کنند، مدیریت کرد. دوره ۸ ساله او ایراداتی هم داشته، اما در مجموع موفق بوده است. مخالفان او بگویند خودشان چه کاری برای فوتبال انجام داده‌اند و در کارنامه آنها چیست؟ کسانی که می‌گویند اگر کفاشیان بیاید، ما می‌رویم، خوب بروند، با رفتن آنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала