شناسایی ۱۶ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی

CC BY 2.0 / CDC Global / CCHF شناسایی ۱۶ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی
شناسایی ۱۶ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۱۶ بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان تربت‌جام شناسایی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد افکار، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اظهار داشت: ۱۶ بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش ۱۱ نفر آنان مثبت اعلام شده است. از این تعداد هشت نفر در یک مراسم دسته جمعی و از یک منبع یکسان و آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 تب کریمه کنگو  - اسپوتنیک ایران
تب کریمه کنگو در گیلان شیوع پیدا کرده است

افکار افزود: هشت نفر دیگر از بیماران مشکوک در این شهرستان پراکنده بودند که نتیجه آزمایش چهار نفر منفی، سه نفر مثبت و آزمایش یک نفر نیز در حال پیگیری است. تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود. شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام تصریح کرد: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری نموده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران با رعایت کامل موارد بهداشتی ارتباط با دام‌های آلوده نداشته باشند.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. این شهرستان مرزی از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق نیز هم مرز با افغانستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала