یک میلیارد مترمکعب ظرفیت تولید روزانه گاز ایران

© Fotolia / Andrei Merkulovتولید گاز
تولید گاز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، جهش ۲.۲ درصدی تولید گاز در سه ماه نخست سال جاری را به ثبت رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مسعود زردویان مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام نمود که با ثبت جهش ۲.۲ درصدی تولید گاز در سه ماه نخست سال جاری، ظرفیت پالایش گاز کشور از مرز یک میلیارد مترمکعب در روز عبور کرد.

وی در ادامه افزود:«در حال حاضر، ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور به حدود یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است. در شرایط فعلی معادل ۱۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت پالایشی بیشتر در پالایشگاه‌های کشور وجود دارد و در صورت تامین و ارسال خوراک گاز از بالادستی امکان فرآورش بیشتر گاز نیز ممکن است.

جزئیاتی درباره ساخت پارچه‌ ضدکرونا برای تولید ماسک - اسپوتنیک ایران
جزئیاتی درباره ساخت پارچه‌ ضدکرونا برای تولید ماسک

در پالایشگاه ها سبد متنوعی از انواع محصولات ارزشمند گازی شامل اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد تولید و عرضه می‌شود. در شرکت ملی گاز ایران برای هر محصول، یک بازه مجاز استانداردی وجود دارد و استانداردهای گاز یکی از سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای موجود در جهان است.

در هفت ماه نخست سال برای ۱۸ پالایشگاهی که در حال حاضر، عملیاتی هستند، یک برنامه فشرده‌ تعمیرات اساسی تعریف و اجرا می‌شود. برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۰ تعداد پالایشگاه‌های گاز کشور از ۱۸ پالایشگاه موجود به ۱۹ پالایشگاه افزایش یابد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала