شکایت ایران در رابطه با اثر تحریم‌ها برشیوع کرونا

© Photo / Tasnimمعاون حقوقی رئیس جمهور ایران
معاون حقوقی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنیدی: اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین المللی در خصوص اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور روز 4 ماه ژوئیه (شنبه) اعلام نمود با توجه با تحریم‌های غیرانسانی و ضد حقوق بشری، با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین المللی در خصوص اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت گردید.

معاون حقوقی رئیس جمهورهمچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تلاش همه جانبه‌ای را آغاز کردیم تا حد امکان مشکلات و دغدغه‌های پرسنل و کادر درمانی مراکز پزشکی بویژه در رابطه با قراردادهایشان برطرف شود و دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد ضمن اینکه با توجه با تحریم‌های غیرانسانی و ضد حقوق بشری، با پیشنهاد معاونت حقوقی اعتراض جدید در دادگاه دادگستری بین المللی در خصوص اثر تحریم بر شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ثبت گردید».

واکنش‌ها به برگزاری دادگاه صادرکننده حکم فیلتر تلگرام در ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش‌ها به برگزاری دادگاه صادرکننده حکم فیلتر تلگرام در ایران

به گفته دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. تا کنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала